רשות המסים ערכה ביקורת בצימרים בצפון; כמה מעלימים מס?

157 ביקורות נערכו בשבוע שעבר אצל בעלי צימרים ביישובים בצפון ■ ההסברים מגוונים: "הראש לא עובד במשך השבוע, בשבת אני בודק ורושם"

10% מהצימרים שנבדקו בשבוע שעבר על-ידי רשות המסים לא רשמו הכנסות כחוק - כך מפרסמת היום (א') רשות המסים.

במסגרת הבדיקה של הרשות נערכו 157 ביקורות, מתוכן 130 אצל בעלי צימרים וחדרי אירוח ביבניאל, ארבל, רמות, חד-נס, כפר זיתים, חיספין, אלמגור, מגדל, טבריה, מעלה-גמלא ועוד. תוצאות המבצע מצביעות על כך ש-10% מהעסקים שנבדקו לא רשמו הכנסות כדין.

בביקורת אצל זוג המשכיר צימרים ביישוב חד-נס התגלה כי לא נרשמו הכנסות מ-3 לקוחות שונים בהיקף כולל של כ-7,500 שקל. בעלת הצימר הסבירה למבקרים: "הייתי בטוחה שבעלי רשם חשבוניות לשני הלקוחות. לגבי הלקוח השלישי, הייתה נפילה ברשת האינטרנט, ולכן לא נרשמה קבלה". בעת ששהו המבקרים ביישוב, הם ביררו אצל משפחה שנפשה במקום לגבי המקום בו הם שוהים וכמה הם משלמים. לאחר שהגיעו לבעל הצימרים בהם מתגוררת המשפחה, נמצא כי בעליהם לא רשם 8,000 שקל אותם שילמה המשפחה.

בביקורת אצל בעלת צימרים בטבריה התגלה כי היא מנהלת ספרי חשבונות בעזרת תוכנה ייעודית. לצד ההכנסות הרשומות במחשב, ניהלה בעלת המקום רשימה נוספת להכנסות אותן לפי החשד היא לא רושמת, שהגיעו ביום הבדיקה ל-10,000 שקל. בעלת המקום הסבירה כי "יש לי חובות לחברת התוכנה, ולכן אני מתנהלת כך".

מבקרי הרשות הגיעו לבעלת וילות אירוח ביבניאל ומצאו הכנסות לא רשומות בסך 13,500 שקל שהתקבלו מ-5 לקוחות שונים. בעלת המקום הסבירה למבקרים כי "לעתים בעלי מקבל את הכסף ולא מעדכן אותי".

באחד מקיבוצי האזור נמצאו אצל מפעיל אתר קמפינג וחדרי אירוח הכנסות שלא נרשמו בסך 4,600 שקל שהתקבלו בחודש יולי. בעל העסק הסביר זאת כך: "הראש לא עובד במשך השבוע, בשבת אני בודק ורושם".