תל-אביבית נגד הפיס: פספסתי 70 א' ש' עקב טעות הקלדה

תושבת ת"א שבידיה טופס זוכה מתכוונת להגיש תביעה נגד מפעל הפיס, שמסרב לטענתה להעניק לה את הפרס ■ הסיבה: היא התבלבלה בהקשת מספר תעודת הזהות ■ עורך דינה: "המספר לא שייך לאף אחד אחר, ובעל הדוכן מעיד שהיא בעלת הטופס"

מפעל הפיס/צילום: תמר מצפי
מפעל הפיס/צילום: תמר מצפי

כבר חודש וחצי שנורית, תושבת דרום תל-אביב המסייעת לקשישה בדיור מוגן, מתקשה להבין כיצד אולי חמקו ממנה 70 אלף שקל.

ביולי מילאה נורית טופס הגרלה "פיס 777" של מפעל הפיס עם אותם מספרים אותם בחרה באותו החודש ובאותה התחנה כפי שהיא נוהגת לעשות מדי שבוע. רק שהפעם המספרים הקבועים עלו בגורל. "הייתי מאושרת כשבעל התחנה הודיע לי שזכיתי ב-70 אלף שקל. כל בן אדם רוצה לזכות, לכל אחד יש חלום כזה", היא מספרת בשיחה עם חדשות 2 Online.

תעודת הזהות לא שייכת לאף אחד

אבל כשנורית ניגשה למשרדי מפעל הפיס עם הטופס הזוכה היא נדהמה לשמוע כי לא תוכל לקבל את דמי הזכייה. הסיבה: ארבע הספרות האחרונות של תעודת הזהות אותן הקישה במכונת מפעל הפיס הן אומנם אותן הספרות בתעודת הזהות שלה, אך בסדר אחר.

בכפוף להנחיות מפעל הפיס מאת משרד האוצר, במקרה של אי התאמה בין מספר הזיהוי לקוד המוצפן - לא תשולם זכייה. אך לטענת עו"ד אסף חדי כהן, שמייצג את נורית, במקרה הנוכחי אפשר לנהוג אחרת לאור הנסיבות, המראות, לטענתו, כי היא אכן בעלת הכרטיס הזוכה.

בין היתר, מספר עו"ד כהן, הוא ערך בדיקה לפיה מספר תעודת הזהות על טופס הזכייה כלל אינו שייך לאף אזרח בישראל, ולא מדובר במספר תעודת זהות תקני. "כך שלא יתכן שסכום הזכייה שייך לאדם אחר", הוא מסביר.

כמו כן, מציין עו"ד כהן כי בעל התחנה מוכן להעיד שנורית רכשה את הכרטיס הזוכה בדוכן אותו הוא מפעיל. "הם יכולים אפילו לבדוק את המספרים שהיא מילאה בכל פעם בחודש האחרון ולראות שאלה בדיוק המספרים שעלו בגורל", מוסיף עו"ד כהן ותוהה: "כמה מקרי זה יכול להיות?".

"אפשר לטעות, הפרס הוא שלי"

בימים אלה מגבשת נורית כתב תביעה נגד מפעל הפיס. "המצב שלי מאוד קשה, ולא פשוט עד שזכיתי, הביאו אותי עד למצב של בכי. אפילו אם התבלבלתי, כל אחד יכול לטעות. אבל הפרס הוא שלי", היא מדגישה.

תגובת מפעל הפיס: "מבדיקת כרטיס ההשתתפות נשוא הפניה עולה כי הכרטיס הנ"ל השתתף בהגרלת 777 מיום 12/6/15 - וסכום הזכייה בו לפני מס עומד על 70,045 שקל. לא נמצאה התאמה בין מספר הזיהוי (4 ספרות) לבין הקוד המוצפן בכרטיס.

"חובת זיהוי לקוח מתבצעת על-ידי מפעל הפיס משנת 2013, ומידע על כך פורסם בהרחבה בתחילת התהליך ומידע מתפרסם באתר האינטרנט של המפעל וכן מפורט בטופס הסימון. בהתאם להוראות ההיתר לעריכת הגרלות הניתן למפעל הפיס על-ידי משרד האוצר חל איסור לתשלום זכייה במקרה של חוסר התאמה כמפורט לעיל".