סימום שיטתי? רק שליש ממשתתפי אליפות העולם באתלטיקה ייבדקו

למרות החשדות האחרונים לגבי סימום מאסיבי בענף, התאחדות האתלטיקה העולמית תערוך בדיקות דם רק לחלק מצומצם מהספורטאים שישתתפו בתחרויות בבייג'ין שייפתחו בסופ"ש ■ הנשיא החדש של ההתאחדות: סבסטיאן קו

בדיקות סמים במעבדה בלוזאן / צילום: רויטרס
בדיקות סמים במעבדה בלוזאן / צילום: רויטרס

למרות הכותרות האחרונות בנוגע לחשדות לסימום מאסיבי בענף האתלטיקה, אליפות העולם באתלטיקה שתיפתח בסוף השבוע בבייג'ין צפויה להיות הרבה פחות דקדקנית בכל הקשור לבדיקות סמים. "הגרדיאן" מפרסם כי התאחדות האתלטיקה העולמית (IAAF) מתכוונת לערוך במהלך ימי התחרויות בדיקות דם למציאת חומרים אסורים רק לכשליש מהספורטאים המתחרים, זאת בשונה מהמדיניות של בדיקת כל הספורטאים בשתי האליפויות הקודמות - מוסקבה 2013 ודגאו 2011.

בהתאחדות האתלטיקה העולמית טוענים כי אין מדובר בהקלה של מדיניות הבדיקות אלא בהתמקדות בספורטאים ספציפיים - במקרה של אליפות העולם, ב-600-700 ספורטאים במקום ב-כל 1,900 האתלטים שיתחרו.

בנוסף, בהתאחדות האתלטיקה העולמית טוענים כי קיים שינוי מגמה לפיו יש להגביר את כמות הבדיקות בתקופות האימונים, שהן תקופת הזמן הקריטית יותר עבור הספורטאים, ולא בתחרויות עצמן. במקרה הזה, ההתמקדות בבדיקות לאליפות העולם נעשית במהלך חצי השנה האחרונה.

בהצהרה שהוציא ה-IAAF נמסר: "תקופת הזמן החשובה ביותר לבדיקות סמים היא מחוץ לעונת התחרויות, אז מתקיימים האימונים הקשים ביותר".

במקביל לפרשיות הסמים האחרונות וערב פתיחת אליפות העולם בביג'ין, נבחר היום (ד') סבסטיאן קו לנשיא החדש של התאחדות האתלטיקה העולמית. 214 התאחדות הספורט החברות בהתאחדותה אתלטיקה העולמית בחרו באצן העבר הבריטי - הוא נבחר ברוב של 115 קולות, מול 92 קולות שהצביעו לסרגיי בובקה, אגדת הקפיצה במוט האוקראינית.