רמה משלה

השחקנית רמה מסינגר שהלכה אתמול לעולמה נשארה על הבמה כמעט עד הרגע האחרון

"היום השליח בא עם הודעה

איזה מזל שקראתי, החזרתי, אמרתי:

תודה, עוד לא.

באמצע החיים, באמצע המרוץ

עוצרים אותך פתאום, אומרים עכשיו

לנשום.

לנשום, להסתכל, להתחיל להתרגל,

מוגנת לך בצל, אבל השמש מעליי".

(מתוך השיר "הודעה" שכתבה רמה מסינגר ז"ל, שהופיע באלבום "רמה" שיצא אשתקד).

אתמול (ג'), הלכה לעולמה במפתיע השחקנית והזמרת רמה מסינגר, בגיל 46, ממחלת הסרטן. מסינגר, משחקניות התאטרון הבולטות ב-20 השנים האחרונות, החלה את הקריירה המקצועית עוד בלימודיה בבית צבי, כשלוהקה למחזה "הופס והופלה" של חנוך לוין בתאטרון הבימה. היא השתתפה בתפקידים בולטים בעשרות הצגות בתאטראות הרפרטואריים והעירוניים, ביניהן "משרתם של שני אדונים", "אמדאוס" בהבימה, "רק אתמול נולדה", "קול קטן", "יחפים", "פיאף" בתיאטרון בית לסין, "כנר על הגג" בקאמרי, "אילוף הסוררת" בתיאטרון חיפה, וב"הכל אודות חוה" וב"סוביניר" (על תפקידה זה זכתה ב-2013 בפרס התיאטרון לשחקנית ראשית) בתיאטרון באר שבע. בנוסף היא הופיעה בסדרות טלוויזיה (ביניהן "צה"ל 1") ובדיבוב סרטי אנימציה. בערב יום העצמאות האחרון הנחתה את טקס הדלקת המשואות, יחד עם השחקן נתן דטנר. לפני כחודשיים, כתוצאה מהידרדרות במחלתה, נאלצה לפרוש מההצגה "עקר בית" של בית לסין, ארבעה חודשים לאחר עלייתה. אף שההצגה דורשת מאמץ פיזי רב, מסינגר צלחה את החזרות ואת הצגות ההרצה בלי לחשוף את דבר המחלה. ב"עקר בית" גילמה מסינגר את רעייתו של טייס בגימלאות (דב נבון), אשר על מנת לזכות בתשומת לב, ברחמים ובחמלה מצד בני משפחתו, הוא מעמיד פנים כי הוא חולה סופני בסרטן. רון שחר, ששיחק לצדה של מסינגר ב"עקר בית", כתב הבוקר בדף הפייסבוק שלו מילות פרידה אחרונות: "לפני חודש וחצי לערך, אולי חודשיים, ירדת מהסצנה האחרונה שלך. הלכת מוזר ולא ישר. היה לך קשה. קשה מאוד. אבל הלכת. נתמכת ברהיטים ולבסוף חצית את הבמה כולה, ויצאת אל בין הקוליסות. אני חיכיתי שם לכניסה האחרונה שלי, מביט בך נאבקת להגיע. מחכה לליטוף הקבוע שלך על כתפי. צעד אחרי שנעלמת מעיני הקהל, שחררת ומעדת. עליי. הצלחתי לאחוז בך לפני שנפלת אל הקרקע. טמנת ראשך בחזי ופרצת בבכי. שתקתי. הבנתי...בזמן הקרוב לא אזכה לליטוף שלך על הכתף. את תלכי לנוח. לטפל בעצמך. ואז תחזרי, ואתך המילים החמות והטובות. המילים המרגיעות המרגישות".

בראיון לגלי צה"ל הבוקר סיפרה מנכ"לית בית לסין, ציפי פינס, כי מסינגר "רצתה להמשיך לשחק כל זמן שתוכל לעמוד על הרגליים. היא נלחמה, והיא שיחקה עד שלא הייתה יכולה". השחקן שמואל וילוז'ני, מחבריה הקרובים של מסינגר (עוד מהימים בהם שיתפו פעולה ב"משרתם של שני אדונים") ספד לה : "זה לא יכול להיות, זה לא הגיוני, זה לא טבעי. היא הייתה באמת אצילה, היא כמו שהיא, חייתה בלי אגו רק עם אהבה ונתינה. ככה גם היה הסוף".

לאחר שארונה הוצב ברחבת תיאטרון הבימה, מסינגר הובאה למנוחות היום בצהריים, בבית העלמין במושב בני עטרות. היא הותירה אחריה בעל ושלושה ילדים.