צפו: פטנט ישראלי פורץ דרך מאפשר ייצור חשמל מגלי ים

כך עובדת הטכנולוגיה הישראלית שפיתחה חברה קטנה ואלמונית יחסית, אשר מאפשרת להמיר את תנועת הגלים לאנרגיה, ומגלמת פוטנציאל אדיר לייצור חשמל בכמויות מסחריות

חברת הסטארט-אפ הישראלית Ecowave המתמחה בייצור חשמל מגלי ים, הכריזה על השלמת סבב גיוס ראשון של 2 מיליון דולר בהובלת קרן Priveli ventures. במסגרת הסכם הגיוס, נציג של הקרן יצטרף לדירקטוריון של חברת אקו-ווייב פאוור.

תחנות הכוח לייצור חשמל מגלי הים של חברת אקו וייב פאוור נועדו להמרת אנרגיית הגלים לאנרגיה חשמלית באמצעות מצופים ייחודים בשם Wave Clapper ו-Power Wing. המצופים עולים ויורדים, מנצלים את כוח הציפה, את השינויים במפלס ובזרימת המים ואת אפקט נעילת האוויר. האנרגיה שנוצרת כתוצאה מתנועת המצופים מועברת אל התחנה, שם היא מומרת ללחץ הידראולי, שמסובב את הגנרטור, ויוצר אנרגיה חשמלית.

המצופים הייחודים מאובזרים בחיישנים, אשר מנטרים באופן קבוע את הפעילות של המערכות השונות, כמו גם את תנאי הסביבה והאוקיינוס. כך, במקרה של סופה שמתקרבת, המערכת מזהה באופן עצמאי את סוג הגלים, ו"מחליטה" האם להניף את המצופים מעל פני הים או לגרום לתהליך של צלילתם אל מתחת לפני המים וזאת על מנת למנוע נזקים למערכת. כשהסופה חולפת, וגובה הגלים חוזר לרמה נורמלית, המערכת שבה לפעול כרגיל.

אחד היתרונות הבולטים של המערכת הוא שרק המצופים ממוקמים במים, בעוד שכל הציוד פועל ביבשה, לפיכך רמת האמינות והבטיחות של המערכת עולה, כמו גם רמת הנגישות אליה.