צפו: הרובוט הקרבי המתקדם בעולם בתצוגת תכלית

תיעוד חדש של רובוט ה-ATLAS שפותח ע"י חברה הנמצאת בבעלות גוגל צובר תאוצה ברשת: מדובר ברובוט מלחמה דמוי אדם שמיועד לשמש את כוחות המיוחדים של צבא ארה"ב בשטח

הרובוטים האימתניים של בוסטון דיינמיקס מוכרים בוודאי לרובכם אבל נראה כי השדרוג האחרון שביצעה החברה החדשנית באחד הרובוטים המובילים שלה, ה-Atlas, ירשים גם את אלה ממכם שראו כבר הכול.

הסרטון האחרון שהפיצה החברה שנרכשה לפני יותר משנה על-ידי גוגל צבר יותר ממיליון צפיות לאחר שהציג את האטלס רץ בשטח פתוח, מחוץ לאזור הנוחות של המעבדה. בהתחלה נראה שהוא מתקשה לעמוד ולהתמצא בשטח אך מהר מאד הוא מתאקלם ופותח בריצה שלא היתה מביישת את טובי האצנים, כשנדמה שהוא יכול להמשיך בקצב הזה לאורך מרתון שלם לפחות.

ה-ATLAS, שפותח במימון ושיתוף-פעולה הדוק עם Darpa, הסוכנות למחקר ביטחוני של צבא ארה"ב, תוכנן לרוץ במהירות על שתי רגליו בכדי לחלץ פצועים או להביא תחמושת לשדה הקרב. לרובוט מחובר כבל שמספק לו חשמל ומאפשר למפעיל שלו שליטה מלאה.

על-פי הערכות שונות, יעבור לפחות עוד עשור עד אשר יעשו בו שימוש מבצעי. עד אז תוכלו להתרשם מההתקדמות שלו דרך הסרטונים המרשימים שמפיצה החברה אחת לכמה חודשים. אנחנו מבטיחים להמשיך לעקוב ולעדכן.