נתונים חדשים: יותר ויותר ישראלים נוסעים ברכבת

גידול של 9% במספר הנוסעים של רכבת ישראל לעומת השנה שעברה ■ מנכ"ל רכבת ישראל, בעז צפריר: "שיא חדש במספר הנוסעים היומי והחודשי. הרכבת הקלה ורפורמת התעריפים תגדיל משמעותית את מספר הנוסעים"

רכבת ישראל / צילום: איל יצהר
רכבת ישראל / צילום: איל יצהר

רכבת ישראל סיימה את החציון הראשון של שנת 2015 ברווח נקי של כ-239.4 מיליון שקל- כך עולה מהדוחות הכספיים שפרסמה היום רכבת ישראל. הרווח נוצר בין היתר לאור ביטול הפסדים מירידת ערך בסך 160 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה.

במגזר הנוסעים עמד מספר הנסיעות בחציון הראשון של שנת 2015 על כ- 25.9 מיליון, זאת לעומת 23.7 מיליון נסיעות בתקופה המקבילה אשתקד, כלומר גידול של כ- 9%. מספר הנסיעות היומי הגיע אף הוא לשיא של מעל 200 אלף נסיעות ליום, זאת לעומת כ-180 אלף נסיעות ליום בתקופה המקבילה אשתקד- גידול של 11%. ההכנסות מהסעת נוסעים בתקופה זו, הסתכמו לסך של כ-375.5 מיליון שקל, זאת לעומת הכנסות בסך של כ-345 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

במגזר המטענים, גדלה ההובלה ברכבת בכ-3%, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. בחציון ראשון של 2015 שינעה רכבת ישראל כ-3.7 מיליון טון, לעומת כמות של 3.6 מיליון טון בתקופה המקבילה אשתקד.

לדברי בעז צפריר, מנכ"ל רכבת ישראל, "רכבת ישראל ממשיכה להציג צמיחה בפעילות וברווחיות של החברה. במחצית הראשונה של 2015 הגיעה החברה לשיא חדש במספר הנוסעים היומי והחודשי ואנו צופים את המשך הגידול בשימוש בשירות הרכבת. במהלך החודש הבא תפעיל החברה את מסילת הנגב החדשה המקשרת בין אשקלון ובאר שבע, דרך שדרות ונתיבות ובסוף השנה נחנוך בקו זה גם את תחנת אופקים".

צפריר הוסיף כי הרכבת צופה גידול משמעותי נוסף בכמות הנוסעים, זאת לאור בניית הרכבת הקלה בתל אביב ורפורמת התעריפים עליה הכריז החודש משרד התחבורה "רכבת ישראל תגברה את השירות בגוש דן, והוסיפה אלפי מקומות ישיבה בשעות השיא, על מנת לספק פתרון לביקושים הצפויים בשל השינויים בהסדרי התנועה בתל אביב. כמו כן, הרכבת הינה שותפה פעילה בתהליך שמוביל שר התחבורה, להחלת רפורמת תעריפי הנסיעה".