Velostrata מגייס 14 מ' ד' כדי לפתח ענן היברידי לארגונים

את הגיוס הובילו הקרנות Norwest Venture Partners ו-83North ■ מאחורי החברה עומד היזם הסדרתי איסי בן-שאול, שכבר מכר חברות לסיסקו ול-VMware

 

חברת הסטארט-אפ הישראלית Velostrata, שפיתחה פתרון ענן היברידי, השלימה סבב גיוס ראשון של 14 מיליון דולר. את הסיבוב הובילו הקרנות Norwest Venture Partners ו-83North (לשעבר גריילוק ישראל). החברה חשפה היום לראשונה את פעילותה והשיקה את פתרון הענן ההיברידי הראשון בתעשייה הפועל בזמן אמת.

הטכנולוגיה שפיתחה החברה מאפשרת לארגונים להזרים משימות חישוב מתוך אתר הלוקח אל הענן ובחזרה בתוך דקות ללא צורך להעתיק את הנתונים או את התוכנות עצמן לענן. 

את החברה הקימו ב-2014 איסי בן-שאול (מנכ"ל) ועדי דגני (סמנכ"ל מוצרים) במטרה לאפשר לארגונים גדולים לממש את חזון הענן ההיברידי. בן-שאול היה ממייסדי חברת Actona, שפעלה בתחום האופטימיזציה של רשתות תקשורת ונרכשה ב-2004 על-ידי סיסקו. בהמשך היה בן-שאול שותף להקמת Wanova , שנמכרה ב-2012 לחברת VMware ב-70-80 מיליון דולר.

דגני היה מהנדס בכיר ב-Actona, סמנכ"ל מוצרים ב-Wanova ולאחרונה מנהל מוצרים בחברת StorSimple, שנרכשה על-ידי מיקרוסופט ב-2012.

"החזון שלנו הוא לאפשר פעולה חלקה בזמן אמת המשלבת מרכזי חישוב פרטיים עם ספקי תשתיות ציבוריים, לכל משימת חישוב ארגונית", אמר בן-שאול. "עד היום, השימוש בארכיטקטורת ענן היברידית הייתה מוגבלת משום שהטכנולוגיה שעמדה לרשות הלקוחות הציבה יותר מדי חסמים. במיוחד, הלקוחות לא רוצים להעביר לענן לצמיתות את המידע העסקי מתוך שרתי האחסון, המחזיקים כמויות גדולות של נתונים. וולוסטרטה פיתחה טכנולוגיה פורצת דרך המסירה את המכשולים האלה. הגישה הייחודית שלנו כבר הביאה לשינוי באסטרטגיית הענן ההיברידי של ארגונים גדולים".

דרור נחומי, שותף כללי ב-Norwest Venture Partners, אומר כי "כל מנהלי המידע הארגוניים נדרשים על ידי ההנהלה והדירקטוריון של הארגון שבו הם עובדים לנייד את התשתית הארגונים לענן אך רק שבריר מההוצאה על מחשוב מוקצה לשירותי ענן. קצב האימוץ נמוך משום שהטכנולוגיות הקיימות לניוד לענן הן עתירות קשיים כגון סיכוני אבטחה, עלויות, משך הניוד, מורכבות ותלות בספק יחיד".

יורם שניר, שותף ב-83North, הוסיף כי "וולוסטרטה מספקת גישה חדשנית לשימוש בענן ומעצימה את יכולתם של המנמ"רים להאיץ את הניוד עם פלטפורמה מתפתחת, מאובטחת וחסכונית ביותר".