888 עדיין לא מוותרת על Bwin.Party: שיפרה הצעתה

החוק בשוק הבריטי לא מחייב את 888 לפרסם את הפרטים, אך לפי הערכות היא שיפרה את הצעתה לרף העליון ואינה מתכוונת "להתאבד על Bwin.Party"

888  Bwin Party/צילום:מתוך אתר החברה
888 Bwin Party/צילום:מתוך אתר החברה

המלחמה על Bwin.Party, ענקית ההימורים המקוונים הבריטית-אוסטרית, נמשכת כפי שתיארנו כאן ביום ראשון האחרון בניתוח על מגמת מיזוגי הענק בתעשייה. הבוקר (ג') דיווחה Bwin.Party, שנסחרת בבורסה הראשית של לונדון לפי שווי של 1.46 מיליארד דולר, כי 888 הישראלית שיפרה את הצעתה, וכי הדירקטוריון של Bwin.Party "שוקל אותה במקביל להצעה שקיבל מחברת GVC הבריטית, וכי הוא צפוי להתייעץ עם בעלי המניות הגדולים בחברה ולהחליט בימים הקרובים באיזו הצעה לבחור", דברי ההודעה.

888 היא מפעילת הקזינו המקוון הפופולרי ביותר בעולם, והיא נמצאת בשליטת משפחות אבי ואהרון (ז"ל) שקד ושי ורון בן-יצחק. החברה נסחרת בבורסה הראשית של לונדון לפי שווי של 890 מיליון דולר. GVC, שעיקר פעילותה הוא האתר להימורי הספורט Sportingbet, נסחרת בבורסת המשנה הבריטית (AIM) לפי שווי של 424 מיליון דולר.

Bwin.Party לא פירטה בהודעתה את תנאי ההצעה המשופרת של 888, וזו האחרונה לא הוציאה הודעה מטעמה בנידון, וזאת מכיוון שהחוק בשוק ההון הבריטי מאפשר לה להימנע מחשיפת מידע רגיש שכזה בשלב זה של המו"מ.

דומיניק וולש, כתב ה"טיימס" הבריטי, צייץ הבוקר בחשבון הטוויטר שלו כי להערכתו 888 נוקבת כעת במחיר של 115 פני למניית Bwin.Party, וזאת לעומת מחיר נוכחי בשוק של 116 פני.

לפי הערכות שהגיעו לידי "גלובס", 888 שיפרה הצעתה לרף העליון שנכון מבחינתה, ואין בכוונתה "להתאבד על Bwin.Party". זו האחרונה, נזכיר, זקוקה לתהליך הבראה די משמעותי כדי לשפר את תוצאותיה, וכל מי שירכוש אותה ייאלץ לעבוד קשה כדי לייצר ערך מוסף מהמיזוג בינו לבינה.

ביצעה רק שלוש רכישות קטנות

במקרה של 888, הנכונות שלה להיכנס למלחמת מחיר מול GVC על Bwin.Party, ולהיות הרבה יותר אגרסיבית, מפתיעה מעט ואפילו חורגת מאופיה. מאז הקמתה לפני 18 שנה, 888 תמיד הייתה זהירה ושמרנית בבואה לרכוש חברות אחרות, קטנות עד גדולות כאחד, וזאת בניגוד גמור לעמיתה הישראלית פלייטק. משפחות שקד ובן-יצחק העדיפו להתמקד בצמיחה אורגנית, ולא לחפש אחר רכישות באופן אקטיבי ושוטף.

יותר מזה. 888 ביצעה מאז הקמתה רק שלוש רכישות קטנות, שתיים הצליחו אך אחת נכשלה כישלון חרוץ, כמעט דרדרה את 888 למצוקת נזילות, ודיכאה באחת את התיאבון של בעלי המניות בה לרכישות נוספות. מדובר היה במפתחת משחקי החברה MyTopia הישראלית, שבקיץ 2010 נרכשה על-ידי 888 תמורת 18 מיליון דולר במזומן. שנה אחרי, מחקה 888 את מלוא השקעתה ב-MyTopia, 20.2 מיליון דולר, ומחיקה זו העבירה אותה להפסד נקי לאחר מס של 23.3 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2011.

עכשיו, כאמור, וכנראה על רקע קדחת מיזוגי הענק בתעשייה, 888 משנה תפיסה וגישה, ומוכנה לקפוץ קצת מעל הפופיק של עצמה, ולהיות הרבה יותר אגרסיבית בבואה לרכוש חברות. עכשיו רק צריך לחכות ולראות עד כמה קפיצה זו תשכנע את דירקטוריון Bwin.Party. המשך יבוא.