הטיפ היומי: המניה שיכולה לזנק ב-46% לאור התייעלות

גולדמן זאקס ממליץ לקנות את יונייטד קונטיננטל

חברת התעופה יונייטד קונטיננטל / צילום: רויטרס
חברת התעופה יונייטד קונטיננטל / צילום: רויטרס

חברת התעופה United Continental Holdings נסחרת בבורסת ניו-יורק (סימול: UAL) בשווי של 21.5 מיליארד דולר. החברה, שנוצרה ממיזוג בין יונייטד אירליינס וקונטיננטל, מפעילה טיסות הן בתוך ארה"ב והן למדינות נוספות בעולם.

אנחנו מאמינים שהשווי הנוכחי של החברה לא משקף את עוצמת השיפור הצפוי ברווחיה. הניתוח שביצענו מלמד שתוכנית החיסכון בעלויות שלה החלה באופן מוצלח וצפוי שיפור נוסף בהמשך.

החיסכון הצפוי (למעט בתחום הדלק) בשנת 2015, בהיקף של 800 מיליון דולר, תומך בתחזית שולי ה-EBIT (רווח בנטרול ריבית ומס) שאמורים להגיע ל-13.3%. בכך, יצטמצם הפער לעומת חברות מתחרות ושולי הרווח יחזרו גם לרמות הממוצעות ההיסטוריות שלהם. במקביל, שולי הרווח צפויים להתרחב גם על רקע התייעלות של החברה בכל הקשור לדלק.

להערכתנו, ישנם כמה קטליזטורים למניה, הבולטים ביניהם הם ביצוע תוכנית החיסכון ושיפור שולי הרווח.

ביחס לקבוצת ההשוואה שלה, חברות כגון אמריקן איירליינס ודלתא איירליינס, יונייטד קונטיננטל הציגה ביצועי חסר ברווחים, למשל על בסיס שולי EBIT. אנחנו מייחסים את ביצועי החסר החל משנת 2012 לירידה בפרודוקטיביות של החברה על רקע המיזוג, לצד העלייה במחירי הדלק.

החברה נמצאת בתהליך של "תקיפת" הסוגיות האלה ועל רקע זה השיקה את תוכנית החיסכון שלה. ביצוע תוכנית החיסכון בעלויות ושיפור הפרודוקטיביות של העובדים, כמו גם ההתייעלות בתחום הדלק, מביאים אותנו לצפי שהחברה תצמצם את הפער ביחס למתחרות שלה. נכון להיום, השווי של החברה עדיין נמוך, ולדעתנו ברמות האלה המניה נשארת אטרקטיבית. להערכתנו, השיפור הצפוי והייצור של תזרים מזומנים חופשי חזק - לא מוערכים מספיק בשוק ההון. הסיכונים המרכזיים בהשקעה במניה כוללים, בין השאר, עלייה לא צפויה במחירי הדלק.

אנו מצפים שיונייטד קונטיננטל תציג השנה רווח נקי של 10.88 דולר למניה, ב-2016 הרווח יגיע ל-8.2 דולר וב-2017 יחזור לעלות ל-8.77 דולר.

המלצתנו למניה נשארת ללא שינוי, "קנייה", ומחיר היעד, 83 דולר, משקף פרמיה של 46% על מחיר השוק.

* מחלקת המחקר, גולדמן זאקס

* הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם