אשטרום תבנה 1,750 דירות בפינוי-בינוי באור עקיבא

קבוצת אשטרום וחברת NSA בניהולו של ניסים אסייג חתמו אתמול על הסכם ביצוע ענקי באור עקיבא ■ אם אשטרום תבנה את כל הדירות, מדובר בחוזה ביצוע בהיקף כולל של כמיליארד שקל

ניסים אסייג / צילום: איל יצהר
ניסים אסייג / צילום: איל יצהר

קבוצת אשטרום וחברת NSA בניהולו של ניסים אסייג חתמו אתמול על הסכם ביצוע ענקי באור עקיבא, כך נודע ל"גלובס". ההסכם הביצוע מתייחס לתוכנית פינוי בינוי בעיר, שאותו יזמה חברת NSA ושאושר לפני חודשים אחדים על ידי הוועדה המחוזית.

על פי תנאי ההסכם, אשטרום תקבל בלעדיות לבניית 1,750 דירות בפרוייקט, שיחולק לשלושה שלבים. ניתנה לה זכות סירוב לגבי כל אחד משלושת השלבים בפרויקט, כלומר בכל שלב תוכל אשטרום לבחור אם לממש את זכותה לבלעדיות.

גורמים בענף מעריכים כי אם תבנה אשטרום את כל שלבי הפרויקט, כלומר את כל 1,750 הדירות, מדובר בחוזה ביצוע בהיקף כולל של כמיליארד שקל.

עוד על פי ההסכם שנחתם, הבנייה של החלק הראשון בפרויקט, שיכלול 360 דירות חדשות, עתידה להתחיל במארס 2016 והיא עתידה להתבצע בשיטת בינוי פינוי שבה קודם כל בונים ורק אחר כך מפנים את הדירות הישנות. החלק הראשון של הפרויקט נמצא היום בשלבי קבלת היתר הבנייה. את 352 הדירות הקיימות היום ב-21 בנייני רכבת ישנים יחליפו 16 מגדלים בני 20 עד 24 קומות. הפרויקט, שתוכנן על ידי משרדי האדריכלים פירסט מזור וברעלי לויצקי כסיף, ישתרע על פני 130 דונם ויכלול גם כ-5,000 מ"ר של מרכז מסחרי.

באשטרום ובחברת NSA אישרו את הפרטים. "פרויקט זה מצטרף לצבר הזמנות גדול של החברה, המבטיח את המשך צמיחתה בשנים הקרובות", אמר שי אתרוגי, מנכ"ל אשטרום קבלנות". ניסים אסייג, מנכ"ל חברת NSA, אמר: "הפרויקט צפוי לחדש את פני העיר ולהגשים חלום למאות משפחות המתגוררות במתחם מיושן זה".