כץ נגד דרעי: "החלטה מטורפת לסגור הביתן הישראלי בתערוכה"

שר הרווחה מבקר את שר הכלכלה שהורה לסגור הביתן בתערוכה בהולנד בשבת ובחג: "אבקש התערבות נתניהו"

ח"כ חיים כץ / צילום: איל יצהר
ח"כ חיים כץ / צילום: איל יצהר

"החלטה מטורפת, כאילו שאנחנו איראן", כך הגיב היום (ב') שר הרווחה, חיים כץ על ההחלטה של עמיתו לממשלה, שר הכלכלה אריה דרעי לסגור את הביתן הישראלי בתערוכת הניו מדיה בהולנד, במהלך שבת ובימי החג. תערוכת IBC צפויה להיפתח בסוף השבוע הקרוב באמסטרדם, ובה צפויות להשתתף 18 חברות ישראליות.

בעקבות ההוראה של דרעי, לא להפעיל את הביתן של מכון הייצוא במהלך אותם ימים, הודיע כץ יש בכוונתו לבקש את התערבות ראש הממשלה בנימין נתניהו, כדי שיפעל לביטול הוראת שר הכלכלה: "זו הפרה בוטה של הסטטוס קוו וסגירת הביתן בתערוכה הזאת מהווה פגיעה חמורה בחופש העיסוק", אמר בשיחה עם "גלובס": "לא ייתכן שהחלטה כל כך משמעותית תתקבל בידי שר הכלכלה בלבד. מדובר בתערוכה מובילה בתחום הטכנולוגיה, שבה יש לחברות הישראליות מה להציג, כפורצות דרך בתחום. ההחלטה של דרעי מחזירה את ישראל שנות דור אחורה. לבודד אותנו עוד יותר בעולם? גם כך העולם לא אוהב אותנו יותר מדי".

עם פרסום ההוראה השנויה במחלוקת של דרעי אתמול, הודיע משרד הכלכלה כי יפצה חברות שמתכוונות להציג בתערוכה ויפגעו מסגירת הביתן הישראלי במהלך השבת וימי חג ראש השנה. לדברי כץ "במקום לשבש את השתתפותן של חברות בתערוכה שבכלל מתקיימת בחו"ל ולאחר מכן לפצות אותן - מוטב שמשרד הכלכלה יעמיד את הכסף הזה לטובת סיוע לעניים".

עמותת VIBE ISRAEL, שפועלת למען שיפור התדמית של ישראל בעולם הגיבה בתרעומת על החלטת דרעי: "החלטה תמוהה, שלא לומר אומללה שמשמעותה פגיעה קשה בקהילה העסקית של ישראל ובתדמיתה. הנזק שייגרם לישראל בעולם הוא בלתי הפיך". כתבה לדרעי מנכ"לית העמותה, ג'ואנה לנדאו.

בעקבות המתקפה של כץ, הגיב משרד הכלכלה: "שר הכלכלה דרעי גאה בכך שמנע חילול שבת וחילול ראש השנה בביתן הישראלי בתערוכה באמסטרדם שפועל במימון ממשלת ישראל. חבל ששר בממשלת ישראל, איש הליכוד שרבים מבוחריו מסורתיים, קורא ופועל לחלל את השבת ואת ימי ראש השנה המקודשים לרבים מאזרחי ישראל. כדאי שהשר כץ יתחיל לפעול למען השכבות החלשות והנזקקים במקום לפעול למען חילול השבת והחג", נמסר מהמשרד.