כחלון עושה עוד מהלך להקלה בהוצאת היתרי בנייה

השר משה כחלון הודיע על הקמת 3 ועדות ערר נוספות במחוזות מרכז ותל-אביב, לעומת שתי ועדות שקיימות היום ■ צוואר הבקבוק של מאות תיקים שממתינים להכרעה ייפתח?

משה כחלון / צילום: שלומי יוסף
משה כחלון / צילום: שלומי יוסף

שר האוצר משה כחלון מנצל את ארגז הכלים שיצר לעצמו במשרד האוצר בכל הקשור לענף הנדל"ן ומתגבר את ועדות הערר המחוזיות. שר האוצר הודיע היום כי החליט על הקמת 3 ועדות ערר נוספות במחוזות מרכז ותל-אביב. עוד נמסר ממשרד האוצר כי הוועדות החדשות עתידות להתחיל את פעילותן כבר לאחר החגים. 3 הוועדות החדשות עתידות לטפל במרחב של מחוז המרכז ומחוז תל-אביב גם יחד.

נציין כי נכון להיום קיימת ועדת ערר אחת למחוז תל-אביב וועדה אחת נוספת למחוז המרכז והקמתן של 3 ועדות נוספות תוכל להקל על לחץ העבודה בוועדות הקיימות. עוד נציין כי בעקבות עיכובים במינוי יו"ר לוועדות הערר הקיימות נוצר בחודשים האחרונים צוואר בקבוק משמעותי בכל הנוגע לדיונים בעררים שהוגשו.

פתיחת ועדות חדשות תוכל לפרוס את התיקים הממתינים על פני מספר גדול יותר של דיונים, וזאת בתקווה שמינוי יו"רים חדשים לוועדות העתידיות לא ייתקלו בקשיים. יזמים, קבלנים ועורכי דין מתחום הנדל"ן מתריעים כבר זמן רב על כך שהעומס בוועדות הערר וניגודי העיניינים השונים שעיכבו את מינוי יושבי-הראש כמו גם מונעים מאלה שמונו לעסוק בנושאים שונים, גורמים לעיכובים במתן החלטות וביציאה לדרך של פרויקטים.

ממשרד האוצר נמסר היום: "ועדות הערר הינן ועדות המוקמות מכוח חוק התכנון והבנייה, כאשר תפקידן המרכזי הינו לדון בערעורים על תכניות והיתרים. לאור ניגוד עניינים של יו"ר ועדת הערר של מחוז תל-אביב ומחוז מרכז, נוצר צוואר בקבוק של מאות תיקים אשר ממתינים להכרעה ובשל כך נמנעת הוצאה של היתרי בנייה. נוכח זאת ולאור העובדה ששר האוצר שם לעצמו למטרה לפתור את החסמים המעכבים הוצאת היתרי בנייה, ראה השר לנכון להקים 3 ועדות ערר נוספות. זאת כאמור במטרה להשלים את ההחלטות בתיקים המעוכבים בהקדם האפשרי".

במינהל התכנון, שנמצא היום תחת משרד האוצר, ברכו על המהלך ומסרו: "המהלך יסייע רבות בהסרת החסמים המעכבים היתרי בנייה ובהשלמת ההחלטות הנדרשות בתיקים אלה בהקדם האפשרי".