פועלים IBI: "העמלות ששולמו בהנפקת MDG עמדו על 7 מ' ש'"

חברת הנדל"ן האמריקאית, שהשלימה גיוס של 95 מ' ש' בריבית של 8.9%, שילמה לטענת חברת החיתום הוצאות הנפקה של כ-7% ולא שיעור דו-ספרתי

נכס של MDG / צילום: מצגת החברה
נכס של MDG / צילום: מצגת החברה

בתגובה לפרסום אתמול ב"גלובס" על אודות עמלה דו-ספרתית של 13% ששולמה ליועצים, לחתמים וליתר נותני השירותים המקצועיים שליוו את הנפקת האג"ח של חברת הנדל"ן האמריקאית אמ.די.ג'י (MDG), נמסר היום מחברת החיתום פועלים אי.בי.אי, שהובילה את ההנפקה, כי כלל ההוצאות ועלויות ההנפקה, הכוללות תשלום לחתמים, ליועצים וליתר נותני השירותים לרבות עורכי דין ורואי חשבון, הסתכמו בכ-6.4 מיליון שקל. סכום זה אינו כולל עמלת התחייבות מוקדמת של כ-650 אלף שקל, ששולמה למשקיעים מסווגים במכרז המוסדי. סך העלויות הללו עמדו על כ-7% מתמורת ההנפקה.

פועלים אי.בי.אי הובילה את גיוס האג"ח לצד צמד היועצים רפי ליפא וגל עמית. בדיווח קודם שהעבירה אמ.די.ג'י עצמה, היא העריכה כי סך העמלות וההוצאות הנוספות הכרוכות בהנפקה יגיע ל-7.9% מהתמורה, וזאת בהנחת גיוס מלוא הסכום (כ-200 מיליון שקל). במקרה כזה, הוצאות ההנפקה היו מצטברות לסכום של 15.8 מיליון שקל - עיקרו תשלומים של כ-11 מיליון שקל לנותני שירותים להנפקה ובהם דמי ייעוץ לליפא וגל, והיתרה עמלות חיתום, הפצה, ניהול ועוד.

אלא שבשבוע שעבר השלימה אמ.די.ג'י גיוס של כ-95.5 מיליון שקל ברוטו (88.5 מיליון שקל נטו), פחות ממחצית הסכום שביקשה לגייס, ושעבורו קיבלה החברה דירוג Baa1 מחברת מידרוג. בשל הביקושים הנמוכים בגיוס, הוא נסגר בריבית מקסימום של 8.9%.

הביקושים הנמוכים בגיוס נרשמו על רקע הפדיונות בקרנות הנאמנות וחוסר היציבות המאפיין את שוקי ההון בארץ ובעולם בשבועות האחרונים, אשר גרמו להגדלת הסלקטיביות המאפיינת את הפעילות בשוק הנפקות האג"ח הקונצרניות. אמ.די.ג'י, הנמצאת בשליטת היזם דיוויד מרקס, עוסקת בייזום של נכסים מניבים והשכרתם, ומחזיקה בבנייני מגורים, משרדים, מרכזים סיעודיים ודיור מוגן.