שרת המשפטים שקד: ההתמחות בעריכת דין תוארך לשנתיים

זאת לעומת שנה כיום - במטרה להילחם בהצפת המקצוע ■ היועמ"ש יהודה וינשטיין בוועידת המשפט של לשכת עוה"ד: "אנחנו ערוכים לבדוק בצורה מהירה את מינוי גל הירש למפכ"ל המשטרה"

איילת שקד / צילום: ענבל מרמרי
איילת שקד / צילום: ענבל מרמרי

שרת המשפטים איילת שקד הודיעה היום (ג') כי בכוונתה להאריך את תקופת ההתמחות בעריכת דין לשנתיים, זאת לעומת שנה כיום.

שקד אמרה את הדברים בכנס ועידת המשפט השנתית של לשכת עורכי הדין. בכך מאמצת שקד את המלצת הלשכה בראשות עו"ד אפי נוה.

הארכת תקופת ההתמחות נועדה לצמצם את כמות עורכי הדין בארץ, להילחם בהצפת המקצוע ולשפר את טיב השירות שמעניקים עורכי הדין ואת מעמדם.

בנאומה אמרה שרת המשפטים: "בתמיכתה של נשיאת בית המשפט העליון, השופטת מרים נאור, היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין, וראש לשכת עורכי הדין, עו"ד אפי נוה, החלטתי על הארכת ההתמחות של עורכי הדין לשנתיים".

סך כל התהליך של הלימוד וההכשרה, הבהירה השרה שקד, יהיה 5 שנים, "הכול מתוך תפיסה שהמתמחים יגיעו בשלים ומקצועיים יותר לבחינות ההסמכה ויצטרכו להראות מחויבות רבה יותר על מנת שיוכלו להיקרא עורכי דין - מה שיוביל לירידה בכמות עורכי הדין וישפר את רמתם המקצועית".

כן אמרה שקד כי למערכת המשפט אין יתרון בבדיקת מינויים של בכירים. בכך רמזה כנראה לעתירות נגד מינוי מפכ"ל המשטרה. "לא תפקידה של מערכת המשפט להכריע במינוי בכירים לגופם", אמרה שרת המשפטים.

היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין, נשא דברים ויצא נגד אמירתה של שקד בנוגע להתערבות מערכת המשפט במינויים. וינשטיין אמר כי "אנחנו ערוכים לבדוק בצורה מהירה את מינוי גל הירש למפכ"ל המשטרה".