הכדורגל הישראלי מייצר לטוטו כ-5.5 מיליון שקל מדי מחזור

זה הסכום הממוצע שנכנס לטוטו מהימורים על מחזורים 1 ו-2 של ליגת העל בעונת 2015/16; האם בשבת הקרובה המהמרים יאלצו לשים את הכסף רק על ליגות זרות? ■ בתוך כך: הטוטו הודיע על הקצאת 20 מיליון שקל לאוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים

טופס טוטו (RACER) / צלם: אלון רון
טופס טוטו (RACER) / צלם: אלון רון

העובדה שלא יתקיימו משחקים מליגת העל בכדורגל בסוף השבוע הקרוב, בשל המחלוקת על נושא עריכת המשחקים בימי שבת - כבר נראית כמו עובדה מוגמרת.

מה המשמעות של ביטול המחזור עבור הכנסות הטוטו? יש לסייג מראש ולהבהיר כי מהמרים נוטים למלא את טפסי הווינר והטוטו שלהם בכל מקרה - כך שגם ללא המשחקים מליגת העל, רובם ישימו את הכסף שלהם על משחקים מאירופה.

בכל אופן, בטוטו מסרו היום (ד') ל"גלובס" כי שני המחזורים הראשונים של עונת 2015/16 ייצרו 5.5 מיליון שקל בממוצע למחזור (4.5 מיליון שקל מתוך זה בממצעות מילוי טפסי ווינר, היתר באמצעות הטוטו המסורתי). נציין כי בווינר - מדובר אך ורק על טפסים שכללו הימורים בלעדיים על משחקי כדורגל מליגת העל (הימורי קומבינציה על הפרמיירליג ועל ליגת העל, לדוגמה, לא נכללים בחישוב).

אגב, על-פי הסכם השיווק של הטוטו עם הכדורגל הישראלי לעונת 2015/16, אי-קיום מחזור מהליגה אמור לגרור אחריו "קנס" של 1,646,341 שקל מתוך כלל ההסכם העומד על 57.8 מיליון שקל, אך בטוטו לא מתכוונים בינתיים לממש את ההפחתה הזאת, בשל ההבנה שהמחזור לא מבוטל - ובסופו של דבר יתקיים.

***

בתוך כך, הטוטו הודיע היום כי ישקיע 20 מיליון בשנים הקרובות לקידום הספורט בקרב אוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים ונוער בסיכון. ההשקעה תיעשה באמצעות קרן ייחודית שתיפתח בספטמבר, במסגרתה הטוטו יקים במוסדות שונים מתקני ספורט ייעודיים בינהם בריכות טיפוליות וירכוש ציוד ספורט טיפולי שיקומי.

משנת 2010, אז החליט הטוטו על הקמת הקרן הייחודית, הטוטו השקיע למעלה מ-54 מיליון בקידום הספורט בקרב אוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים, בכ-200 מוסדות שונים בכל רחבי הארץ. במסגרת הקרן מוקמות שש בריכות טיפוליות חדשות ושתיים שופצו, כ-40 מתקני ספורט חדשים הוקמו במוסדות ביניהם אולמות ספורט רב-שימושיים, מגרשי ספורט חיצוניים, חדרי כושר ייעודיים, וכ-150 מוסדות נהנו מציוד ספורט ייעודי מתקדם.

השנה כאמור תיפתח הקרן עם תקציב של 20 מיליון שקל נוספים, כאשר העדיפות תינתן למוסדות שלא נהנו מתקציב הקרן עד כה. הקריטריונים לקבלת תקציב הקרן נבנו על-ידי הטוטו בשיתוף משרד הרווחה, והם מעניקים עדיפות למוסדות המטפלים בילדים ונוער, בעלי מוגבלויות קשות ברשויות בדירוג סוציואקונומי נמוך.