יצרנית בגדי הגולשים קוויקסילבר הגישה בקשה לפשיטת-רגל

מניית החברה הקליפורנית איבדה השנה 79% משווי השוק שלה

גולש עם בגדי קוויקסילבר / צילום: רויטרס
גולש עם בגדי קוויקסילבר / צילום: רויטרס

החברה הקליפורנית קוויקסילבר, שמפעילה רשת חנויות בגדים לגולשי גלים ושאיבדה השנה 79% משווי השוק שלה, עתרה לבית משפט להעניק לה מעמד של פושטת-רגל. כמו כן מתכננת החברה להעביר את גרעין השליטה שלה לקרן אוקטרי קפיטל מנג'מנט (Oaktree Capital Management).

במסגרת התוכנית שהוצגה היום (ד') יספקו חברות-בנות של אוקטרי קפיטל מנג'מנט לקוויקסילבר את 175 מיליון הדולר שלהם היא זקוקה כדי להתארגן מחדש. בסופו של תהליך הארגון מחדש ימיר אוקטרי את ההלוואה שיעניק לקוויקסילבר בגרעין השליטה של קוויקסילבר המובראת. התוכנית טעונה את אישור בית המשפט לפשיטת-רגל.

הרשת הקמעונאית, הפועלת מהנטינגטון ביץ', החליפה את מנהליה הבכירים במארס לאחר שתיקנה את דוח הרווח שלה. ביוני ביטלה החברה את תחזית הרווח השנתית שלה ואמרה כי ההתאוששות תארך יותר מהמצופה. ביולי איימה בורסת המניות של ניו-יורק למחוק את מניית קוויקסילבר מהמסחר, מכיוון שמחירה היה כה נמוך.

קוויקסילבר פתחה במשא-ומתן עם קונים פוטנציאליים לפני שעתרה לבית המשפט בדלאוור לקבלת מעמד של פושטת-רגל, לדברי מקורות יודעי דבר בשבוע שעבר. היעד היה עסקת רכישה בהובלת צוות ההנהלה, שבמסגרתה הייתה החברה אמורה להחזיק בכל חנויותיה. מכירת החברה במצב של פשיטת-רגל הייתה מאפשרת לחברה לצאת מחוזי שכירות שעלותם גבוהה.

פעילויותיה האירופיות והאסיאניות של החברה לא ייפגעו מפשיטת-הרגל, נאמר בהודעה שפרסמה החברה.

700 סניפים

נכון ל-30 באפריל היו לקוויקסילבר כ-700 סניפים קמעונאיים. הרשת, שהוקמה ב-1969, מוכרת חליפות צלילה וקסדות וכן בגדים ל"אוהבי הרים ואוקיינוסים" בחנויות שבבעלותה. החברה מוכרת גם בגדים ייעודיים לגלישת גלים ולסקייטבורדינג. יותר מ-50% ממכירותיה מתבצעות מחוץ לארה"ב.

יחד עם חברות כגון בילבונג אינטרנשיונל ופסיפיק סנוור אוף קליפורניה רכבה גם קוויקסילבר על גל האופנה ששאב את השראתו מבגדי גולשי גלים וסקייטבורדרים בשנות ה-90 ובעשור הראשון של המאה ה-21. החברה שיתפה פעולה עם ספורטאים כמו גולש הגלים קלי סלייטר והסקייטבורדר טוני הוק, והעניקה חסות לתחרויות גלישת גלים ברחבי העולם.

אך החברה נפגעה מהשינוי בהעדפות הצרכנים ומהלחצים הרחבים יותר על תעשיית האופנה כולה. לאחר תקופה של הרחבת פעילות, התקשתה קוויקסילבר להתחרות עם קמעונאיות האופנה הטרנדיות והזולות כמו H&M, שפיתו את לקוחותיהן בגיל העשרה באמצעות מחירים נמוכים ובגדים טרנדיים יותר.

אשתקד רשמה החברה צניחה של 13% במכירות, והפסדה הנקי תפח ל-309.4 מיליון דולר. בעתירתה לבית המשפט לפשיטת-רגל דיווחה החברה על חובות בסך 826 מיליון דולר ונכסים בסך 337 מיליון דולר.