המשבר נפתר: "תימשך מדיניות אי-האכיפה לכדורגל בשבת"

היועמ"ש יהודה וינשטיין הבהיר כי הסטטוס-קוו יישמר לפחות עד מציאת פתרון קבע ע"י משרד הספורט

יהודה ויינשטיין ומירי רגב / צילום: איל יצהר ותמר מצפי
יהודה ויינשטיין ומירי רגב / צילום: איל יצהר ותמר מצפי

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, הביע היום (ד') עמדה לפיה יש להמשיך את מדיניות אי-האכיפה והסטטוס-קוו הנהוגים עשרות שנים בתחום הכדורגל, בעניין מתן העסקת עובדים בימי המנוחה. זאת, כזכור, לאור פרשה שהחלה להתגלגל עם אמירת שופטת בית הדין האיזורי לעבודה, שניתנה בעקבות עתירה שהגיש ארגון השחקנים - לפיה המשך קיום המשחקים ללא היתר עבודה מהווה עבירה פלילית.

בתגובה לפנייתה של שרת התרבות והספורט, מירי רגב, כתב וינשטיין: "נקיטת הליכים פליליים בגין משחק בשבת לאחר ששנים לא נעשה דבר, מוקשת בעיניי".

עוד הוסיף היועמ"ש: "לכך יש להוסיף כי הובא לידיעתי שבימים אלה מקודמת יוזמה ממשלתית לבחינת הסוגייה, ובגדר כך הודעת לי במכתבך כי בכוונתך להקים צוות בין-משרדי למציאת פתרון מקיף בנושא זה".

"משכך הם פני הדברים", סיים וינשטיין, "ומהטעמים המובאים לעיל, לא מצאתי מקום, בעת הזאת, להורות על שינוי במדיניות אי-האכיפה הנהוגה מזה שנים".

השרה רגב מסרה בהודעה רשמית: "אני מודה ליועץ המשפטי לממשלה שסייע לי לשמור על הכדורגל, על החוק בישראל ועל השבת. אני מחויבת לנושא ומאמינה שנוכל להגיע לפשרה שתעמוד בעיקרון שמי שרוצה לשחק בשבת - ישחק, ומי שלא - לא".

בכך מסתיים איום השבתת הכדורגל הישראלי: כזכור, בהתאחדות לכדורגל ובמינהלת הליגה הבהירו כי עד שלא יתקבל היתר עבודה מסודר לכדורגל מאריה דרעי, שר הכלכלה הממונה על הנושא, או לחילופין יימצא פתרון אחר שיימנע מהעסקת עובדים במשחקי כדורגל בשבתות להיחשב לעבירה - לא יתקיימו משחקים בכל הליגות המקצועניות, החובבניות, הנוער והילדים. בעקבות הודעת היועמ"ש, הודיעו בהתאחדות ובמינהלת כי המשחקים בשבת הקרובה יתקיימו כמתוכנן.