האו"ם קורא לרגיעה בהר הבית; ישראל: אבו מאזן מתדלק אלימות

מועצת הביטחון מביעה דאגה חמורה מהאלימות; "המוסלמים חייבים להתפלל בשלום ובשלווה" ■ שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור: "כשהפלסטינים מבעירים את הר הבית ומועצת הביטחון נותנת רוח גבית, זה מתכון לאלימות"

הר הבית /צילום: רויטרס
הר הבית /צילום: רויטרס

מועצת הביטחון של האו"ם מביעה "דאגה חמורה" בעקבות התפרצויות האלימות על הר הבית בימים שחלפו וקוראת לרגיעה ולאיפוק שם.

בהודעה של המועצה, שפורסמה אור ליום ו' (שעון ישראל), נאמר שהמוסלמים "חייבים להתפלל בשלום ובשלווה, ללא מורא מאלימות, איומים ופורובוקציות". ההודעה מוסיפה, כי המבקרים באתר "צריכים להיות משוחררים מחששות לאלימות והפחדות".

בתגובה על הודעת המועצה אמר שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, שיסיים בקרוב את תפקידו, אחרי 4 שנות כהונה: "מדובר בהודעה שמתייחסת להר הבית בשמו הפלסטיני בלבד, מציינת את זכותם של הפלסטינים להימצא ולהתפלל במתחם, אך מתעלמת לחלוטין מהאלימות הפלסטינית, מהקשר בין העם היהודי להר הבית, ומזכותו של מי שאינו מוסלמי ליהנות מחופש גישה לאתר. במקום שהמועצה תמלא את תפקידה ותרגיע את הרוחות, היא מצדדת באלה שמנסים להבעיר את האזור. כאשר הפלסטינים מבעירים את הר הבית, אבו מאזן מתדלק את האלימות ומועצת הביטחון נותנת רוח גבית, זה מתכון לפיצוץ אזורי".

השגריר ציין, שרק באחרונה הכריז אבו מאזן כי "אין לאפשר לרגליהם המטונפות של היהודים לטמא את אל אקצא" וכי בפעם האחרונה שבה הסית אבו מאזן נגד מבקרי יהודיים בהר הבית, יהודי נורה ע"י טרוריסט פלסטיני.

קודם לכן, במכתב למזכ"ל או"ם ולמועצת הביטחון אמר פרושאור: "ישראל נחושה לשמור על האתרים הקדושים ליהדות, לאיסלם ולנצרות בירושלים . ישראל אף מחויבת לשמור על הסטטוס קוו בהר הבית, כפי שהצהיר רה"מ נתניהו השבוע ופעמים רבות בעבר. הימנעות או"ם מהפניית אצבע מאשימה כלפי האחראים לפרוץ האלימות מערערת את היציבות באזור ומעודדת את המשך ההתפרעויות הפלסטינית בהר הבית".