טייגר וודס דועך - ואיתו גם ענף שלם

הגולף מתמודד עם ירידה בכמות העוסקים בו ברחבי העולם, במיוחד בשוק המפתח ארה"ב; החדשות היותר טובות מבחינתו: היקף ההשקעה של הספונסרים לא נפגע (להיפך)

טייגר וודס / צלם: רויטרס
טייגר וודס / צלם: רויטרס

העידן בו טייגר וודס שלט בענף והפך אותו למוקד עניין גלובלי, עם 14 תארי מייג'ור בהם זכה האמריקאי - הסתיים: בשבוע שעבר נודע כי הגולפאי נפצע שוב, וייעדר לפחות עד תחילת 2016. במקביל, כמות האנשים העוסקים בגולף ברחבי ארה"ב ובריטניה נמצאת בדעיכה, כמו גם הרייטינג הטלוויזיוני. מצד שני, הספורט הזה ממשיך להיות מוקד משיכה משמעותי ביותר למפרסמים מרחבי העולם, בשל התדמית הנוצצת שלו. כך עולה מסקירה מיוחדת שנערכה על-ידי ה"פייננשל טיימס".

בשנה שעברה השקיעו חברות כ-1.65 מיליארד דולר בספונסרשיפ לגולף העולמי, לפי פירמת המחקר IEG. רק בכדורגל הושקעו כספים גדולים יותר. כהשוואה, בטניס השקיעו חברות פחות ממחצית (כ-739 מיליון דולר) ועל בייסבול רק 695 מיליון דולר. קצב הצמיחה השנתי הממוצע של הספונסרשיפ בגולף בחמש השנים האחרונות עומד על 3.1%.

לדברי גיא קינינגס, ראש מחלקת IMG Golf, הספונסרים המסורתיים של הענף - נייקי, רולקס, ב.מ.וו ו-HSBC שמרו בשנים האחרונות על היקף השקעתם בגולף, חלקם אף הגדילו אותה.

הצד הפחות חיובי של התעשייה הוא, כאמור, ההידרדרות בכמות העוסקים בה: בארה"ב, השוק הגדול ביותר של הגולף, נרשמה מאז 2002 ירידה של 25%, אל כמות שעומדת כיום על 23 מיליון; חברי מועדונים רשומים בבריטניה ירדו משיא של 882 אלף ב-2004 אל 675 אלף בלבד השנה.

אחת ההזדמנויות של הגולף להזניק בחזרה את הפופולריות שלו תהיה באולימפיאדה שתיערך בקיץ הבא בריו דה ז'ניירו, ברזיל - כאשר המשחק יחזור ללו"ז התחרויות לראשונה מאז 1904.