דיווח: "חיזבאללה לא יבצע תקיפות בסוריה"

לפי דיווח בעיתון לבנוני, הארגון השיעי הודיע למשטר בדמשק כי לא ייקח חלק בפעילות התקפית נגד מורדים בסוריה, לאחר שיסתיים הקרב בזבדאני ■ המשמעות: מכה כואבת לאסד

חסן נסראללה  / צילום: רויטרס
חסן נסראללה / צילום: רויטרס

ארגון חיזבאללה הודיע לרשויות בסוריה כי לא ייקח חלק במתקפות נגד המורדים בשטחה, כך דיווחו מקורות דיפלומטים לעיתון ה"דיילי סטאר" הלבנוני. על-פי הדיווח, הודיע הארגון כי לא יתקוף בסוריה לאחר שהקרבות בעיירת הגבול זבדאני יסתיימו.

המקור שביקש להישאר אנונימי, הסביר כי ברגע שחיזבאללה יצליח לאבטח את גבול סוריה-לבנון על-ידי השתלטות על זבדאני, דבר שלהערכתם יקרה בקרוב, אין בכוונתם להמשיך ולקחת חלק בקרבות בסוריה. הסיבה לכך, הוסיף המקור, היא מחסור בכוח-אדם בארגון והצורך של הארגון להיות מוכן לאפשרות של עימות עתידי עם ישראל.

עוד דיווח המקור כי לאחרונה יצא לדרך מבצע משותף של נציגי הממשל הסורי, פעילי חיזבאללה, קצינים מרוסיה וממשמרות המהפכה באיראן. לדבריו, הממשל הרוסי מספק לממשל הסורי כלי נשק מתקדמים וכי חלק מאותם כלי נשק הועברו גם לחיזבאללה.

במאי 2013 הודיע מנהיג ארגון חיזבאללה, חסן נסראללה, על הצטרפות רשמית של ארגונו ללוחמה בסוריה, לצד כוחותיו של הנשיא בשאר אסד. מאז ההודעה, התמקד הארגון בעיקר בהדיפת המורדים הסורים מעיירות גבול בין המדינות ובלחימה נגד מורדים שביקשו למצוא מקלט בהרים הסמוכים לגבול.