החלון ושברו: 20 קירות זכוכית התנפצו במגדל של גינדי החזקות

בעלי הדירות החליטו לפנות למשטרה ולהגיש תביעה: "עד כה לא ראינו טיפול אלא תירוצים"

דיירי מגדל השופטים ברחוב שאול המלך בתל-אביב, המגדל המפואר ביותר בישראל שבו שכנים בין השאר שרי אריסון, אהוד ברק ועמוס מלכה, הגישו תלונה במשטרה על רשלנות פלילית נגד חברת גינדי החזקות. זאת לאחר שטענו כי מאז אוכלס הבניין התנפצו 20 קירות זכוכית ורק בנס לא היו נפגעים. הדיירים אף העבירו מכתב ליועמ"ש יהודה וינשטיין. כך דווח היום (ה') ב"ידיעות אחרונות".

לפני מספר ימים התנפץ מעקה זכוכית נוסף במגדל, "באופן שהיה גורם ודאי למוות של הולך רגל לו היה עובר ברחוב באותה עת", כותבים הדיירים לוינשטיין. "הרינו פונים אליך בעניין האחריות הפלילית שעלולה להיות מוטלת בגירת גרימת מוות ברשלנות ו/או בגירן גרימת חבלה חמורה להולכי רגל... והכל בגין הפרת חובת הזהירות והקפידה למניעת סכנה במגדל השופטים". לטענתם, הפניות לגינדי החזקות לתיקון הליקויים בבנייה לא נענו.

מגינדי החזקות נמסר בתגובה כי "עם קרות האירוע הנושא נבחן ונבדק מול הקבלן המבצע באמצעות מומחים חיצוניים. מממצאים ראשוניים נמצא כי בין גורמי הסיכון המרכזיים להתנפצות הם מפגעים שהדיירים נתבקשו בעבר להסיר, כגון חלוקי נחל שהוצמדו למעקה הזכוכית. יתרה מכך, בדירה בה אירעה ההתנפצות נוספו לחלוקי הנחל, כדי חרס ענקיים בצמוד לזכוכית שהתנפצה, כל אלה היוו גורם סיכון מרכזי להתנפצות. עם זאת ועל אף הממצאים החמורים שהתגלו מבדיקת האירוע בהתנהלות הדיירים ואף כי תמה תקופת הבדק לפרויקט, אנו מטפלים באופן אחראי ומקצועי ביחד עם הקבלן המבצע ואיננו חוסכים כל משאב על מנת לוודא כי אירועים כאלה לא יישנו".