עקב הימשכות זליגת הירי בגולן: צה"ל תקף בסוריה

כוחות צה"ל תקפו אמש שתי מטרות צבאיות במרכז רמת הגולן הסורית - זאת בתגובה להמשך זליגות הירי לשטח מדינת ישראל ■ דובר צה"ל: "לא נסבול כל ניסיון פגיעה בריבונות ישראל ובביטחון תושביה"

פליטים מסוריה / צילום: רויטרס
פליטים מסוריה / צילום: רויטרס

תקיפה בסוריה בערב החג: כוחות צה"ל תקפו אמש (ראשון) בשטח סוריה - זאת בתגובה להמשך זליגת הירי מהלוחמה הפנימית במדינה בין צבא אסד לכוחות המורדים.

באמצעות כוחות ארטילריה, הותקפו שתי מטרות צבאיות של הצבא הסורי במרכז רמת הגולן הסורית וכי התקיפה בוצעה בתגובה לזליגות הירי של הצבא הסורי לתוך שטח מדינת ישראל מהלחימה הפנים סורית ביומיים האחרונים. "צה"ל רואה בצבא הסורי האחראי לנעשה בשטחו, ולא יסבול כל ניסיון פגיעה בריבונותה של מדינת ישראל ובביטחון תושביה", נמסר בהודעת דובר צה"ל.

כלי תקשורת בלבנון דיווחו כי צה"ל שיגר 3 טילים לעבר מטרות של צבא אסד סמוך לקוניטרה, וכי כלי טיס של חיל האוויר חגו מעל האזור בו בוצעה התקיפה.

"הנפילות בשטח ישראל אתמול והיום כתוצאה מירי תותחי צבא סוריה המעורבים בקרבות שם, הם מבחינתנו הפרת ריבונות וחציית קו אדום", הבהיר שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון. "אין למדינת ישראל כל כוונה לעבור לסדר היום על מקרים מסוג זה, ולכן צה"ל תקף הערב שני תותחים של צבא סוריה. אנו רואים במשטר הסורי ובצבאו אחראיים למתרחש משטחם, לא נהיה סובלניים במקרים דוגמת אלו שהתרחשו אתמול והיום, ונפעל כדי למנוע כל ניסיון לפגוע בביטחונם של אזרחי ישראל".

התקיפה הגיעה לאחר שהערב ואתמול, אותרו בשטחים פתוחים בצפון רמת הגולן נפילות של פצצות - זאת כתוצאה מהמשך זליגת הירי בקרבות הפנימיים בסוריה הסמוכים לאזור הגבול עם ישראל. בשני המקרים לא נגרם נזק ולא היו נפגעים - וגם לא הופעלה אזעקה באזור, זאת עקב כך שהנפילות היו בשטחים פתוחים.