בתגובה לרקטות בדרום: צה"ל תקף לפנות בוקר ברצועה

לאחר שרקטות נורו לעבר דרום הארץ, תקף חיל האוויר לפנות בוקר 4 מטרות חמאס ברצועת עזה ■ ארגון המזוהה עם דאע"ש נטל אחריות גם על הירי אמש ■ צה"ל: לא נסבול ירי מצד ארגוני הטרור לעבר שטח ישראל

 מערכת כיפת ברזל / צילום: רויטרס
מערכת כיפת ברזל / צילום: רויטרס

חיל האוויר תקף לפנות בוקר (ד') 4 מטרות ברצועת עזה, בתגובה לירי הרקטות על דרום הארץ אמש. מערכת כיפת ברזל יירטה את אחת מהרקטות שנורו לעבר אשדוד, ורקטה נוספת התפרקה באוויר.

"התקיפה בוצעה בתגובה לירי תלול המסלול שבוצע לעבר שטח מדינת ישראל מוקדם יותר הערב שיורט על-ידי סוללת כיפת ברזל", נמסר מדובר צה"ל. "צה"ל לא יסבול ירי מצד ארגוני הטרור לעבר שטח מדינת ישראל וימשיך לפעול בחומרה כנגד כל ניסיון להפר את השקט ביישובי הדרום. ארגון הטרור חמאס הוא הכתובת, ועליו האחריות".

בתוך כך, פלוגות השייח' עמר חדיד נטלו אחריות על הירי בציוץ בטוויטר, בו טענו כי מדובר בנקמה על מותה של הדיל אלהשלמון בחברון בערב ראש השנה. מדובר בארגון טרור המשויך לדאע"ש, והוא זה שנטל אחריות לכלל ירי הרקטות לעבר דרום הארץ בחודשים האחרונים.

"עברנו את זה בשלום, אבל אנחנו מודאגים כי העיר שוקקת פעילות, ויש גם הרבה מאוד אורחים", אמר לאחר הירי ראש עיריית אשדוד, יחיאל לסרי. "נכון לרגע זה אין כל שינוי בהנחיות, והחיים ממשיכים כסדרם".