צפו: כך נראה הנשק הרוסי בסוריה שמעורר חשש בישראל

עפ"י דיווחים, רוסיה הציבה מערכת הגנה אווירית מתקדמת בסוריה, ובנוסף שלחה 28 מטוסי קרב מתקדמים מדגם סוחוי 30 ■ בישראל חוששים כי הנשק הרוסי ישבש את הפעילות של חיל האוויר במזרח התיכון

צבא רוסיה, סוריה, טילי נ"מ מדגם  SA-15 ו SA-22/ צילום וידאו
צבא רוסיה, סוריה, טילי נ"מ מדגם SA-15 ו SA-22/ צילום וידאו

בכירים במערכת הביטחון בישראל מביעים חשש ומזהירים מפני הצבת נשק מתקדם רוסי על אדמת סוריה. על-פי דיווח מערבי, רוסיה הציבה מערכת הגנה אווירית מתקדמת באזור טרטוס ולטקיה.

מדובר בטילי נ"מ מדגם SA-15 ו-SA-22 - מערכות הגנה מתקדמות ביותר שיכולות לאיים משמעותית על אופן הפעילות של חיל האוויר הישראלי ברחבי המזרח התיכון. בנוסף שלחה רוסיה 28 מטוסי קרב מתקדמים מדגם סוחוי 30, מטוס שנועד לקרבות אוויר ולשמירת עליונות אווירית.

ניתוח תמונות שמגיעות משדה התעופה שהלאימו הרוסים ליד לטקיה חושפות טילי אוויר-אוויר מתקדמים על כנפי המטוסים, והדבר מעיד כי תפקידם במרחב לא יהיה תקיפה בלבד אלא הגנה מפני מטוסים זרים.

החשש בישראל גובר מכיוון שמדובר במערכות נשק שאין להן דבר עם המלחמה בדאע"ש. גם בכירים בנאט"ו הזהירו בימים האחרונים מההתפתחויות בסוריה ומצביעים על כך שפוטין שולח עוד ועוד כוחות: טילי נ"ט ונ"מ, מטוסי קרב וטנקים, במה שנראה כהכנה לפעולה גדולה קרובה.