התאוששות? הסכם טלוויזיה של 46 מיליון אירו לליגה הספרדית בכדורסל

אחרי שנים ארוכות ללא הכנסות משמעותיות מהסכמי טלוויזיה, מצליחה הליגה הספרדית בכדורסל (ACB) לחתום על הסכם עתק במונחים של הכדורסל אירופי

ריאל מדריד כדורסל / צילום: רויטרס
ריאל מדריד כדורסל / צילום: רויטרס

אחרי שנים ארוכות ללא הכנסות משמעותיות מהסכמי טלוויזיה, מצליחה הליגה הספרדית בכדורסל (ACB) לחתום על הסכם עתק במונחים של הכדורסל אירופי - 46 מיליון אירו לשלוש שנים עם מפעילת הסלולר Movistar, חברה הנמצאת בבעלות טלפוניקה.

על-פי ההסכם, ישודרו בשלוש העונות הבאות מדי מחזור חמישה משחקים בערוצים בתשלום של טלפוניקה. במסגרת ההסכם תקבל Movistar גם שטחי פרסום נרחבים במהלך המשחקים ולמעשה תהפוך גם לאחת מהספונסריות הראשיות של הליגה.

במהלך העונה הקרובה עדיין לא תהנה טלפוניקה מבלעדיות בשידורי הליגה, ותיאלץ לחלוק בשידורים עם ערוץ השידור הממלכתי TVE.

בשל המצב של שוק הטלוויזיה בספרד, התקשתה מינהלת הליגה הספרדית בכדורסל לחתום בשנים האחרונות על הסכמי שידורים משמעותיים. לפני שתי עונות כבר צנחו הזכויות לפחות ממיליון אירו לעונה, זאת אחרי שבראשית שנות האלפיים כבר הגיעו הזכויות לסכום של כ-18 מיליון אירו בעונה.

הסיבה להעלאת מחירי הזכויות קשורה, כמו תמיד, למלחמות על ערוצי הספורט בתשלום של הפלטפורמות השונות. בטלפוניקה עושים בתקופה האחרונה מאמצים אדירים לרכוש זכויות ספורט על מנת להגדיל את כמות המתחברים.

הליגה הספרדית היא השנייה שחותמת בקיץ הנוכחי על עסקת ענק בשוק הזכויות: באוגוסט האחרון חתמה הליגה הצרפתית בכדורסל על ההסכם הגבוה ביותר אי פעם בכדורסל האירופי - 50 מיליון אירו לחמש עונות, עם ערוצי הספורט המקומיים Ma Chaine Sport (של המיליארדר פטריק דרהי) ו-L'Equipe 21.