גאדג'טים: HTC Desire 626 - סמארטפון סביר, סוללה בינונית

מי שחשק בסמארטפון של HTC ימצא מכשיר שנמכר במחיר סביר, כולל יכולות חומרה טובות, מצלמה מוצלחת, אבל סוללה בינונית

מצבה הפיננסי של HTC לא טוב. את הרבעון השלישי של השנה היא סיימה עם הפסד רבעוני נוסף של 138 מיליון דולר. תקופה ארוכה החברה הטיוואנית מתמקדת גם בסמארטפונים ברמת מחיר בינונית ונמוכה ולא רק בדגמי פרימיום. אולם עדיין HTC לא מצליחה להגדיל את נתח השוק שלה. אחת הסיבות המשמעותיות לכך, הוא סמארטפון דגל לא נחשק וחוסר השקעה בשיווק. דגם ה-Desire 626 לא ישנה את מצבה של החברה, אבל הוא בהחלט מציע אלטרנטיבה במחיר שפוי למי שרוצה סמארטפון של HTC.

מסך: ה-626 מגיע עם מסך בגודל 5 אינץ' וברזולוציית HD ולא Full HD כמו סמארטפונים רבים הנמכרים באותה רמת מחיר. עדיין מדובר במסך עם תצוגה הנראית היטב - תאורה אחורית חזקה וצבעים נעימים לעין (לא עשירים מאוד). חיישן התאורה האוטומטית לא תמיד עובד בצורה טובה.

ממשק: הסמארטפון מגיע עם מערכת ההפעלה אנדרואיד בגרסת לוליפופ (5.1) עליה מולבש הממשק Sense 7 של HTC. אפשר למצוא כאן עמוד בית היודע להתאים את עצמו למשתמש לפי מיקומו: בית, עבודה או חוץ. עמוד הבית משנה את האפליקציות, כך שהם יתאימו לאותה סביבה. למשל, אפליקציית ניווט, מוזיקה ומצלמה כאשר נמצאים בחוץ. בנוסף, המערכת יודעת להציע אפליקציות שהיא חושבת שמתאימות למשתמש. בעיקרון מדובר ברעיון חביב, אבל אנחנו ויתרנו עליו, כי פחות אהבנו את שינוי סדר מיקומי האפליקציות במכשיר שלנו.

כמו כן, HTC משלבת בעמוד הבית הממוקם בצד השמאלי ממשק המציג את כל הפרסומים האחרונים מרשתות חברתיות. למשל, פייסבוק, טוויטר ואינסטגרם. כך שהמשתמש יכול לעבור במהירות על כל העדכונים. HTC ויתרה במכשיר הזה על הפעלת המסך באמצעות נקישה כפולה או מענה אוטומטי לשיחה נכנסת על-ידי הנחת הסמארטפון ליד האוזן.

עיצוב: ה-626 הוא סמארטפון שנראה טוב ביד. הוא מגיע אומנם מגיע בגווני אפור והוא עשוי פלסטיק, אבל כזה שעדיין מספק מראה צעיר ולא זול מדי. המכשיר שוקל 140 גרם, משקל סביר בהחלט, והעובי גם מספק - 8.2 מ"מ.

חומרה: המעבד של ה-626 הוא מרובע ליבות במהירות 1.2 ג'יגה מסוג סנפדרגון 410 של קוואלקום ולא סנפדרגון 615 כמו ב-G4 Beat של LG, אבל יש לו 2 ג'יגה זיכרון עבודה ולא 1.5 זיכרון עבודה וגם נפח האחסון עומד על 16 ג'יגה ולא 8 ג'יגה, כולל אפשרות הרחבה באמצעות כרטיס. התוצאות בסך הכל טובות אצל HTC, הסמארטפון עבד רוב הזמן בצורה טובה וגמגם בביצועים לעיתים רחוקות. בחלק הקדמי של המכשיר קיים רמקול המספק צליל חזק.

מצלמה: HTC שילבה מצלמה לא רעה בכלל ב-626. המצלמה מגיעה עם חיישן 13 מגה פיקסל המצליח לייצר תמונות עם צבעים נעימים, חדות סבירה ורמת פירוט בינונית בתנאי תאורה טובים. בלילה קשה מאוד לייצר תמונות טובות, למרות שלעיתים רחוקות כן מצליחים להוציא תמונה כזו. צילומי הסלפי באיכות נמוכה (חיישן 5 מגה פיקסל).

סוללה: ה-626 לא מצטיין בביצועי הסוללה שלו, הסוללה אוזלת כבר בשעות אחר הצהריים-ערב המוקדמות. קיבולת 2000 מיליאמפר/שעה. לא ניתן לפרק את הסוללה.

בשורה התחתונה, מי שחשק בסמארטפון של HTC ימצא מכשיר שנמכר במחיר סביר, כולל יכולות חומרה טובות, מצלמה מוצלחת, אבל סוללה בינונית.

מחיר: 1,250 שקל.

ציון: 8.5.