נתניהו: "נשלים בקרוב את תהליך הפקת הגז הטבעי"

(עדכון) - רה"מ נאם בפתיחת מושב החורף בכנסת ומנה את הישגיו הכלכליים: "אנחנו מחברים את הפריפריה למרכז, נוריד את מחנות צה"ל לנגב ונקים שכונות חדשות במרכז. נקים רכבת לאילת ולקריית שמונה"

בנימין נתניהו / צילום: רויטרס
בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו מנה היום (ב') בפתח מושב החורף של הכנסת את הישגיו הכלכליים והציב חזון לפיו בבאר-שבע יתגוררו תוך עשור כחצי מיליון איש, והיא תהפוך למעצמת סייבר עולמית.

"הפחתנו את המע"מ ב-1%, נשלים את העלאת שכר המינימום, נשלים את התהליך להפקת גז טבעי בקרוב, עבודות הרכבת הקלה בתל-אביב יצאו לדרך", אמר נתניהו. "אנחנו מחברים את הפריפריה למרכז, נוריד את מחנות צה"ל לנגב ונקים שכונות חדשות במרכז. נקים רכבת לאילת ולקריית שמונה כאשר החזון הוא קו אחד מקריית שמונה עד אילת. אנחנו פותחים שדה תעופה חדש בתמנע בקרוב, וחתמנו על הסכמי-גג לבניית עשרות אלפי דירות.

"בבאר-שבע יתגוררו תוך עשור כחצי מיליון אזרחים, והיא תהפוך לעיר סייבר עולמית. זו מהפכה עצומה שמשנה את פני הנגב ופני המדינה".

נתניהו אמר שמדינות רבות בעולם מעוניינות בשיתוף-פעולה כלכלי עימה, ובמיוחד סין והודו. לדבריו, "אני יודע שאוהבים לדבר על בידודה של ישראל בעולם, אבל זה לא נכון. אנחנו מרחיבים את היחסים שלנו עם מדינות ערב באזור, עם מדינות אסיה, אפריקה ואמריקה הלטינית. אינני מכחיש שיש לנו בעיות עם חלק מהמדינות במערב אירופה. הן שבויות בקונספציות ישנות, למשל שהסכסוך הישראלי-פלסטיני הוא מוקד הסכסוך במזרח התיכון. הגיע הזמן שגם הן יתאימו את מדיניותן למציאות המשתנה".

נתניהו הוסיף: "התשובה שלנו ל-100 שנות טרור היא 100 שנות התפתחות ושגשוג".

הרצוג: "נתניהו ובנט, אתם צריכים ללכת הביתה - דרככם היא שנכשלה"

בתום נאומו של ראש הממשלה עלה לדוכן יו"ר האופוזיציה, יצחק הרצוג, שפנה בדבריו לנתניהו ואמר: "ראש הממשלה בפועל נתניהו והמייעד את עצמו לראשות הממשלה בנט - מה שאתם מציעים, זוהי מצדה - זה 'לנצח תאכל חרב'. העתיד שאתם מציעים לישראלים הוא האין עתיד של הסִיקְריקים - נתניהו ובנט, אתם צריכים ללכת הביתה. דרככם היא שנכשלה. מדיניותכם היא שהביאה אותנו לדרך ללא מוצא".

הרצוג המשיך ואמר כי "מדיניות 'ניהול הסכסוך' שאתה מוביל בכל שנות כהונתך נכשלה. התרסקה. התפוצצה לכולנו בפרצוף. הייאוש בשני הצדדים רק גדל. הביטחון האישי של אזרחי ישראל קרס. הקיצוניים רק התחזקו. ואתה מסרב בתוקף להתייחס לאלטרנטיבה. אתה שהאשמת אותי ואת לבני שנחלק את ירושלים, מפרק אותה. במשמרת שלך היא פורקה. במשמרת שלכם היא חולקה. במשמרת שלכם, נתניהו ובנט, משמרת הימין 'מלא מלא', בלי אף גורם מתון להאשים, מצאתי משפחות כמו משפחת צוברי שאירחה אותי השבוע בביתה בעיר העתיקה, מוטרדות מאד מאד מעתידן. משהו בהם התערער. ואנחנו לא ניתן לאויבי ישראל לערער להם את הביטחון אלא נחזק אותם. בלב בירתנו, עיר הנצח".

ריבלין: נגדע את ידי הטרור המגואלות בדם

קודם לכן נאם נשיא המדינה, ראובן ריבלין. הנשיא התייחס בדבריו לגל הטרור ואמר: "הטרור הרצחני, והפונדמנטליזם האסלאמי, מבקשים להרפות את ידנו כל העת. לגדע את הבניין - בפחד ובאימה. אך הם לא יוכלו לנו. אנחנו נגדע את ידי הטרור המגואלות בדם, אנחנו נלחם בטרור ביד קשה, לא נרחם על אכזרים. מדינת ישראל היא מדינת חוק, זהו מקור עוצמתה וחוסנה. בימים מתוחים אלה, על כולנו מוטלת האחריות לפעול להרגעת הרוחות. וכן לזכור ולהזכיר, שיש לנו כוחות צבא, משטרה, ומערכת משפט, ובידיהם- ורק בידיהם, מוטלות הזכות והחובה למצות את הדין עם האחראים לפשעים הנתעבים הללו. מכאן, אני רוצה לחזק את ידי כוחות הביטחון, ואת חיילי צבא ההגנה לישראל, שפועלים כל העת כדי להגן על חיינו. כדי לאפשר לנו לגדל את ילדינו בבטחה, לעבוד וליצור, להמשיך את מלאכת הבניין".

הנשיא ריבלין הזכיר את הקיצוץ המוצע בתקציב הביטחון ואמר: "זה גם המקום להזכיר, שאלה אותם כוחות הביטחון, שספגו מאתנו לא מעט ביקורת פוגענית בחלקה. לאורך השנה החולפת נפגשתי עם רבים מחיילי צה"ל ומפקדיו. כאב לי לשמוע את התחושות הקשות שחווים משרתי הקבע, לוחמים ותומכי לחימה כאחד.

"אסור לנו לתת יד לשיח ציבורי המצייר אותם כפרזיטים, כמעמסה או נטל על הכלכלה. חברי ועדת הכספים וחברי ועדת החוץ והביטחון, אנחנו עומדים בפני שנה נוספת בה צה"ל פועל ללא תכנית רב שנתית. אם לא נאפשר את התכנון ארוך הטווח - לא נחזה בהתייעלות. יש מה לתקן. תקנו את הדרוש תיקון - בענייניות הנדרשת. אבל הדפו את ההשמצות, הדפו את השיח המזלזל, הפוגע ברוח הצבא ובחייליו. התביישתי כאשר שאלו אותי מפקד טייסת וקציני מודיעין ולוגיסטיקה 'מדוע מגיעה לנו התייחסות כזאת?'. עלינו להקפיד בכבודם ובמעמדם של חיילינו ומפקדינו העומדים על המשמר לילות כימים מתוך תחושת שליחות ומסירות.

"לצערנו, אנו חיים במציאות של סכסוך עקוב מדם. לקץ הסכסוך הזה, הטרגדיה הזאת, אין לוחות זמנים ברורים. מה שברור הוא שהאחריות לחיינו כאן, לחיינו המשותפים כאן, יהודים וערבים, מוטלת על כתפי כולנו. מה שברור הוא שהתשתית לכל פתרון שיהיה הוא ביסוס אמון בין הצדדים", אמר.

כחלון: אעמיד לכוחות הביטחון את כל האמצעים למגר הטרור

שר האוצר משה כחלון התייחס היום (ב') בישיבת סיעת "כולנו" למצב הביטחוני ואמר: "אחריותי כשר אוצר היא להעמיד לרשותכם את כל האמצעים הדרושים בכדי להילחם בטרור ולמגר אותו. אסור לנו לקבל את המציאות שכל יום יש פה אירוע טרור. עלינו מוטלת החובה להחזיר את הביטחון לאזרחי ישראל".

לדברי כחלון, "בימים האלה אנחנו עדים להסתה חריפה מצד חלק מההנהגה הערבית בישראל. אני קורא לחברי ההנהגה הערבית - תפעלו באופן אחראי להרגעת הרוחות. יש לכם את היכולת, עכשיו אתם רק צריכים לרצות. זה המקום שלכם כמנהיגים - להוביל ולא להיות מובלים. בימים הקרובים אני מתכוון יחד עם שר הפנים להיפגש עם ראשי רשויות ומנהיגי הציבור הערבי ולפעול ביחד להרגעת הרוחות".

כחלון התייחס לתקציב ואמר: "ב-19 בנובמבר נביא את התקציב לקריאה ושלישית בכנסת. העברת התקציב חשובה היום יותר מתמיד. דווקא בימים אלו עיני האזרחים נשואות אלינו לכנסת - הם מצפים לאחדות. תשימו את החשבונות הקטנים בצד. כרגע אנחנו לא בתקופה של קואליציה ואופוזיציה. לאזרחי ישראל מגיעה ודאות ביטחונית וכלכלית".