"פריגו מנסה להפוך הרישום בת"א לגלולת רעל למיילן"

כך אומר גורם מקורב למיילן לקראת הדיון בביהמ"ש בבקשת פריגו לצו מניעה נגד הצעת הרכש ■ מיילן: "הסכמנו להירשם לת"א ללא תלות ברכישה"

רוברט קורי / צילום: בלומברג
רוברט קורי / צילום: בלומברג

"פריגו מנסה להפוך את הרישום שלה למסחר בישראל לגלולת רעל", כך אמר היום ל"גלובס" מקור המקורב לחברת מיילן, שמנסה להשתלט על פריגו . מחרתיים ייערך בבית המשפט המחוזי בת"א-יפו דיון בבקשתה של פריגו לצו מניעה מכל פעולה הקשורה להצעת הרכש, ולקראת הדיון הגישה מיילן את תשובתה לבית המשפט.

באמצעות עורכי דינה, משרד מיתר ליקוורניק גבע לשם טל ושות', טוענת מיילן כי בקשת פריגו היא "ניסיון פסול ונואל של נושאי משרה בחברת פריגו לסכל עסקת רכישה בינלאומית... בניגוד לדין ובניגוד גמור לאינטרס של בעלי מניות פריגו לקבל ולשקול הצעה למכירת מניותיהם בפרמיה נאה". לטענת מיילן, לפריגו אין מעמד בהליך זה, "וכל עניינה הוא לחבל בו".

פריגו טוענת שמיילן לא פרסמה הצעת רכש כדין בישראל למניות פריגו. אחת הטענות של פריגו הייתה שמיילן צריכה לפרסם תשקיף שרשות ניירות ערך התירה את פרסומו, כחלק מהצעת הרכש שמופנית גם לציבור בישראל. מנגד, במיילן טוענים כי אין למיילן חובה לפרסם תשקיף ישראלי נוסף על אמריקאי, משום שמדובר בעסקה בינלאומית בעלת זיקה זניחה לישראל. "נראה כי זו עמדתה העקבית של רשות ניירות ערך עד היום", נכתב בתשובת מיילן. יתרה מכך, מיילן מציינת שממילא "הגישה בקשה לרישום כפול של מניותיה בבורסה לניירות ערך בתל אביב, ולכן אף אם הייתה קיימת חובה לפרסום תשקיף, היא זכאית לפטור ממנה (כחברה הנסחרת בת"א)."

על כוונתה של מיילן להירשם למסחר בבורסה המקומית פורסם לראשונה ב"גלובס" בחודש יוני האחרון. כעבור מספר ימים הגיע לישראל סמנכ"ל הכספים של מיילן, לקדם את הרישום למסחר.

מגעים עם הבורסה

בתשובת החברה לבית המשפט, מיילן מציינת כי היא במגעים אינטנסיביים עם רשות ניירות ערך והבורסה. "מיילן פעלה כדי לרשום את מניותיה למסחר בישראל, רישום שיביא יוקרה רבה לשוק ההון הישראלי. מיילן היא חברה בינלאומית מובילה, והיא תהיה החברה השנייה בגודלה בשוק ההון הישראלי", נכתב שם.

לפי מיילן, החברה אף "הסכימה לרשום את מניותיה למסחר בבורסה לניירות ערך בת"א ללא תלות בהשלמת הצעת הרכש, בשונה מפריגו, שהתנתה את רישומה הכפול בישראל בהשלמת עסקת אגיס". כלומר, ייתכן תרחיש שבו הצעת הרכש של מיילן לפריגו תיכשל, ובכל זאת מיילן תירשם למסחר בת"א. (עבור הבורסה זה תרחיש חיובי במיוחד, שבו היא מקבלת את מיילן מבלי לאבד את פריגו).

במחיר הנוכחי של מניית מיילן, מחיר המניה של פריגו בעסקה הוא כ-173 דולר, פרמיה של 7.6%, ושווי העסקה כולה 25.4 מיליארד דולר.