בג"ץ הורה לחשוף עבודתה של חברת הייעוץ פרונטיר על בזק

בזק עתרה בבקשה לקבל את העבודה של פרונטיר שלפיה נקבעו מחירי השימוש בתשתיותיה, לאחר שגילתה טעויות בעבודה ■ משרד התקשורת התנגד, אך בג"ץ הורה להודיע לו איזה מידע תחשוף החברה בתוך 30 יום

בג"ץ הורה למשרד התקשורת לשחרר לבזק מידע ונתונים שביקשה בנוגע לעבודתה של חברת הייעוץ פרונטיר, שקבעה את תמחור תשתיות בזק עבור שימוש המפעילים המתחרים במסגרת רפורמת השוק הסיטונאי.

בזק דרשה לקבל את העבודה של פרונטיר במסגרת חוק חופש המידע, ומשדחה המשרד את בקשתה, היא ערערה לבג"ץ בעניין.

ביום חמישי שעבר התקיים דיון בנושא אצל השופט אליקים רובינשטיין. בפתח הדיון הוא פתח במתקפה חריפה כנגד משרד התקשורת על כך שאינו מבין את יסוד חוק חופש המידע, וטמר כי הוא אינו מבין את חוסר הסכמתו לשחרר את דוח פרונטיר. השופט הודיע למשרד כי הוא "ממליץ" לו להגיע להבנות עם בזק בעניין, לפני שהוא עצמו יכריע בסוגייה (בדרך-כלל סימן מובהק לכך שהוא יכריע נגדו).

לאחר שיצאו להתייעצות, ובעקבות דיון מול בזק, הוחלט כי תינתן למשרד התקשורת ארכה של 30 יום, שאחריה יחזור לבית המשפט ויציג את ההסכמה לשחרור הנתונים.

המאבק של בזק בעניין עבודתה של חברת פרונטיר נוגע למאבק שניהלה החברה נגד משרד התקשורת בעקבות עבודתה של חברת הייעוץ והמחירים שקבעה. בזק טוענת לטעויות משמעותיות בעבודה, וביקשה את העבודה המלאה על מנת שתוכל להתייחס. המשרד, כאמור, סיפק חלקי מידע לבזק ולא היה מוכן לחשוף את העבודה המלאה, ובעקבות כך החליטה החברה לעתור לבג"ץ.