שכר מינימום - אפילו בכדורגל הספרדי יש דבר כזה

ארגון השחקנים חתם עם המינהלת על העלאת שכר המינימום, שיעמוד על 155 אלף אירו לעונה לכדורגלן בליגה הראשונה, לעומת 126 אלף אירו כיום ■ מאזדה עשויה להחליף את BBVA כנותנת החסות של הליגה

ריאל מדריד-ברצלונה / צלם: רויטרס
ריאל מדריד-ברצלונה / צלם: רויטרס

למרות שהמצב הכלכלי בכדורגל הספרדי רחוק מלהיות מזהיר, הצליחו שחקני הכדורגל בליגה הראשונה והשנייה לרשום הישג גדול. בספרד מפרסמים כי ארגון השחקנים חתם עם מינהלת הליגה על הסכם במסגרתו יעלה שכר המינימום באופן משמעותי בשתי הליגות הבכירות.

בליגה הראשונה יעמוד שכר המינימום לעונה לשחקן על 155 אלף אירו, בהשוואה ל-126 אלף עד היום. בליגה השנייה יעלה שכר המינימום ל-74,500 אירו לעונה לשחקן, בהשוואה ל-64,500 לפני כן.

ההסכם הקיבוצי הראשון שמעגן את שכר המינימום נחתם באוקטובר 2014, וכעת הוחלט לשדרג את הסכומים באופן משמעותי. בין היתר נקבע אז כי שחקנים יקבלו מענקים בגין "נאמנות למועדון" - 16,550 אירו לשחקן שמשחק באותו מועדון במשך שש שנים, 26,900 אירו לשחקן שמשחק שבע עונות, ועד 64,500 לשחקן שמשחק במועדון תשע עונות ומעלה.

בין היתר, הוגדרו שעות עבודה ומנוחה לשחקנים, ונקבע כי שחקן יהיה זכאי לחופשת כריסמס מלאה בין 23 בדצמבר ל-2 בינואר.

בתוך כך, בספרד מדווחים כי יצרנית הרכבים מאזדה עשויה להחליף את בנק BBVA כנותן החסות הראשית של הליגה, החל מהעונה הבאה. BBVA החליט לסיים את ההתקשרות, במסגרתה הוא שילם לכדורגל הספרדי כ-25 מיליון אירו בשנה.