סוף לתורנויות שמירה בצבא? מגדל חמוש שנשלט מרחוק

צבא ארה"ב בוחן בימים אלה מערכת חדשנית שאמורה לחסוך בכוח אדם בהיקפים עצומים: מגדל שמירה חכם ובלתי מאויש, המצויד בנשקים ומצלמות ומופעל באמצעות שלט רחוק ■ כך זה עובד

אחד האספקטים הכי פחות נעימים בשירות הצבאי הוא תורנות השמירה. בצבא ארה"ב לדוגמה, נדרשים בין 4 ל-6 חיילים על מנת לאייש מגדל שמירה אחד במשך 12 שעות.

על מנת לשחרר את כוח האדם למשימות חשובות יותר, צבא ארה"ב בוחן את מערכת Tower Hawk - מגדל שמירה חכם המצויד בנשקים ומצלמות שמופעלים באמצעות שלט רחוק המבוסס על הפלטפורמה של אקס בוקס מבית מיקרוסופט.

הבדיקות הן חלק מניסוי בשם NIE 16.1 שנערך בבסיס של הצבא האמריקאי בטקסס, שנועד לבחון מערכות שמירה חכמות. בבסיס הוצבו חמש עשרה מכולות ממוזגות המסוגלות לאכלס עד עשרה חיילים ואשר כוללות שירותים, מקלחות, מקררים ומכונות כביסה, וכן 2 מכולות טקטיות המצוידות במסכים ומערכות לשליטה במצלמות ובנשקים.

במקום הזה 9,000 חיילים מצבא ארה"ב בוחנים את המערכות החדשות. מגדל Tower Hawk שנועד להחליט את מגדלי השמירה המסורתיים, מורכב בשטח בתוך פחות משעה בעזרתם של שישה חיילים. כל מגדל מצויד במכונת ירי מסוג Browning M-2 50 קליבר ורובה צלפים מסוג 338 Lapua, והוא נשלט על ידי שני חיילים בלבד.