קדמה רוכשת מדוידוף מחצית ממניותיו בפמי-פרימיום בעד 130 מ' ש'

פמי-פרימיום היא חברת מיקור-חוץ לשירותים למבוטחי בריאות ורכוש ■ זהו אקזיט שלישי לדוידוף לאחר שמכר את סוכנויות הביטוח שלו

איש העסקים רוני דוידוף מממש מחצית ממניותיו בחברת השירותים פמי-פרימיום, שאותה הקים לפני כ-25 שנה, ומוכר אותן לקרן ההשקעות קדמה תמורת 100-130 מיליון שקל. ההסכם בין הצדדים כולל מנגנון שלפיו התמורה תגדל בהתאם לתוצאות והביצועים של החברה בהמשך.

ההסכם אינו כולל אופציה להגדלת חלקה של קדמה בפמי-פרימיום, ולפי הערכות לא מדובר כיום על מימוש מלא מצד דוידוף. חברת וליו-בייס, בניהול יאיר אפרתי, שימשה כבנקאית ההשקעות בעסקה מטעם שני הצדדים, ועל פי הערכות בשוק היא שיזמה אותה.

פמי-פרימיום היא חברת מיקור-חוץ לשירותים למבוטחי בריאות ורכוש של חברות הביטוח, וספקית שירותים ללקוחות וגופים נוספים, כגון משרדי הממשלה. מנכ"ל החברה הוא איציק חמו, שמשמש בתפקידו שנים רבות, והוא הרוח החיה מאחורי הצלחתה וצמיחתה לאורך השנים. מדובר בחברה מהמובילות בתחומי פעילותה. על פי הערכות, הכנסותיה השנתיות של פמי פרימיום עולות על 250 מיליון שקל, והיא חברה רווחית. דוידוף ייוותר היו"ר של פמי-פרימיום וחמו יישאר המנכ"ל.

קבוצת דוידוף החלה את דרכה כסוכנות ביטוח הפועלת רק בישראל. ברבות השנים הקבוצה הרחיבה את תחומי פעילותה למגוון תחומים ואף למשקים זרים. כיום קבוצת דוידוף היא חברה פרטית המחזיקה בפעילויות בישראל, בארה"ב ובהודו. השליטה בקבוצה מצויה בידי רוני דוידוף - שהוא הרוח החיה מאחוריה. עם בעלי המניות בקבוצת דוידוף נמנים איש העסקים פיני כהן וקרן הפרייבט אקוויטי פימי, שנכנסה להשקעה בקבוצה ב-2007.

דוידוף ביצע שני אקזיטים נוספים בשנים האחרונות בתחום סוכנויות הביטוח. השנה הוא מימש אופציה שהביאה להשלמת מכירת מלוא החזקותיו בסוכנות ניהול ההסדרים הפנסיוניים שנושאת את שמו לבית ההשקעות פסגות, לפי שווי חברה שנע סביב רמה של כ-60 מיליון שקל. העסקה המקורית עם פסגות נעשתה כבר ב-2011.

קודם לכן מכר דוידוף את מניותיו בדוידוף סוכנות ביטוח לברוקר הביטוח הבריטי האודן תמורת עשרות מיליוני שקלים. זו הייתה העסקה השנייה של קבוצת דוידוף עם האודן הבריטית, לאחר שב-2008 מכר לה את השליטה בסוכנות הביטוח דוידוף-האודן.

הרוכשת, קרן קדמה, בעבר KCPS פרייבט אקוויטי, מנוהלת על-ידי השותפים גלעד הלוי, אורי עינן וגלעד שביט המחזיקים בקרן. הקרן מנהלת 250 מיליון דולר בשתי קרנות, והיא מתמחה בהשקעה בחברות ישראליות במגזרי פעילות שונים, ביניהם, תעשייה, חקלאות, טכנולוגיית מידע ושירותים, ומבצעת בעיקר רכישות שליטה בחברות מוטות צמיחה.

פמי-פרימיום היא העסקה הראשונה של הקרן השנייה של קדמה, שרכשה בעבר את חברת המתכת ברנד תעשיות, את חברת בדיקות התוכנה קווליטסט ואת יקבי כרמל, ומימשה מספר החזקות כגון חברת דנאל סיעוד וכח אדם, פטריות מרינה, וחברת התוכנה סאפיינס.