הפניקס מימשה אופציה ורכשה כ-4.5% ממניות קרדן נדל"ן

בעקבות המימוש והעברת מניות קרדן נדל"ן לחברת הפניקס, צפויה קרדן ישראל להציג בדוחות הרבעון הרביעי של 2015 קיטון של כ-5 מיליון שקל בהונה העצמי

אייל לפידות / צלם: תמר מצפי
אייל לפידות / צלם: תמר מצפי

חברת הביטוח ההפניקס  החליטה לממש אופציה ולרכוש מחברת ההחזקות קרדן ישראל  8 מיליון מניות של החברה הבת, קרדן נדל"ן  (כ-4.5% מההון) תמורת 12.3 מיליון שקל. הרכישה בוצעה במחיר של 1.53 שקל למניית קרדן נדל"ן, בזמן שמחיר המניה בבורסה עומד על 1.79 שקל.

בקרדן ישראל רואים במימוש האופציה הבעת אמון בפעילות החברה הבת. בעקבות המימוש והעברת מניות קרדן נדל"ן לחברת הפניקס, צפויה קרדן ישראל להציג בדוחות הרבעון הרביעי של 2015 קיטון של כ-5 מיליון שקל בהונה העצמי.

קרדן ישראל, הנסחרת בשווי של כ-350 מיליון שקל ונמצאת בשליטת קרדן יזמות, החזיקה עד כה ב-75.5% ממניות קרדן נדל"ן, בשווי של 247 מיליון שקל. ביוני אשתקד קיבלה קרדן מהפניקס הלוואה של 62.5 מיליון שקל, ששימשה אז את חברת ההחזקות לפירעון חלק מאיגרות החוב שלה.

ההלוואה, שנושאת ריבית של 5% וצמודה למדד, תיפרע בתשלום אחד ביוני 2017, ולהבטחת פירעונה שועבדו לטובת הפניקס 32.5% ממניות קרדן נדל"ן בשווי נוכחי של 80 מיליון שקל. נוסף על כך, קיבלה אז הפניקס גם אופציה לרכוש מקרדן ישראל 8 מיליון מניות של קרדן נדל"ן, ואופציה זו מומשה כעת, לאחר שמאז סוף יוני עלתה מניית קרדן נדל"ן ב-25%, והכניסה את האופציה עמוק לתוך הכסף.