תקציב הפרסום בישראל של סודהסטרים יוצא למכרז

רשימת המשתתפים הסופית במכרז טרם גובשה סופית

חברת סודהסטרים יוצאת שוב למכרז, הפעם על הפעילות בישראל - כך נודע ל"גלובס". החברה פנתה בתקופה האחרונה למספר משרדי פרסום, בהצעה לקחת חלק במכרז, אך רשימת המשתתפים הסופית טרם גובשה סופית.

ההתנהלות של סודהסטרים בתחום הפרסום נחשבת ללא-שגרתית בארץ ובחו"ל. החברה ידועה בגישה הנועזת שלה לפרסום. בעבר נעשו חלק מהפרסומות שלה באמצעות אנשי קריאייטיב עצמאיים, דוגמת אלכס בוגוסקי.

בוגוסקי, שנחשב לטאלנט קריאייטיב בינלאומי, הוא זה שייצר עבור סודהסטרים את הסרטון המפורסם, שבו נראים בקבוקים לא ממותגים, אך דומים לאלה של קוקה-קולה, מתנפצים בעקבות שימוש במכשיר סודהסטרים. זאת, כחלק מהאסטרטגיה שליוותה את החברה - לשים דגש על איכות הסביבה ועל הפגיעה בסביבה על-ידי חברות המשקאות באמצעות בקבוקי פלסטיק.

קמפיין נוסף של החברה, שעורר עניין בינלאומי, היה בכיכובה של הכוכבת ההוליוודית סקרלט ג'והנסון, שגונתה על כך שהיא מקדמת ומפרסמת חברה ישראלית שהמפעל שלה ממוקם בשטחים.

באחרונה סודהסטרים יצאה למכרז, שבו התמודדו משרדי פרסום מקומיים, בהם גיתם BBDO ו-y&r ישראל, משרדים מהעולם דוגמת ו-y&r ניו-יורק, וכן אנשי פרסום יוצאי אדלר-חומסקי שחברו לצורך המכרז. הבריף למכרז היה "רעיונות גדולים", ומשרד הפרסום שזכה בו היה גיתם. קודם לכן עבדה החברה עם קבוצת מקאן.

התקציב הגיע למשרד ב-2013 והועבר לחברה-הבת של מקאן LOWE, שהייתה אמורה להיות הזרוע של הקבוצה שתטפל בתקציבים בינלאומיים, ביניהם אלה של סודהסטרים ואבן קיסר. בין היתר העלתה LOWE עבור סודהסטרים בארץ את קמפיין הפרסום שהתנגח בחברת משקאות אחרות, ונפסל לשידור על-ידי רגולטורים שונים בעולם.