קרי: על אבו מאזן לגנות את האלימות ולהפסיק את ההסתה

כיממה לאחר שדובר מחלקת המדינה האמריקאית האשים את ישראל בשימוש בכוח מופרז, מזכיר ההגנה מתייצב לצד ישראל ■ בריאיון לרדיו אמריקאי אמר קרי כי על אבו מאזן "להימנע מעיסוק בנושאים מסיתים"

ג'ון קרי / צילום: רויטרס
ג'ון קרי / צילום: רויטרס

ישראל זוכה לגיבוי מוושינגטון: מזכיר המדינה האמריקאי ג'ון קרי קרא הבוקר (ו') ליושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן לגנות את האלימות "בקול רם וברור". דבריו של קרי מגיעים כיממה לאחר שדוברו עורר סערה כשאמר כי ישנן עדויות לכך שישראל משתמשת בכוח מופרז.

"אין שום תירוץ לאלימות", אמר קרי בריאיון לרדיו האמריקני NPR. "שום כמות של תסכול אינה רישיון לאלימות בשום מקום ובשום זמן ועל הפלסטינים להבין זאת. על אבו מאזן להימנע מלעסוק בנושאים מסיתים שקולו נקשר בהם, זה מוכרח להיפסק".

בעקבות הביקורת הרבה שנשמעה בישראל על הטענה לשימוש מופרז בכוח, הלילה הבהיר דובר מחלקת המדינה האמריקנית את הדברים. "מעולם לא האשמנו את כוחות הביטחון הישראלים בהפעלת כוח מופרז", אמר ג'ון קירבי. "אנחנו מכירים בזכותה ובאחריותה של ישראל להגן על עצמה".

בניסיון נוסף להרגיע את השטח שוחח אמש קרי עם אבו מאזן. במקביל מנסים האמריקאים להקים מנגנון משותף ישראלי-פלסטיני-ירדני שיסייע במניעת הפרות עתידיות של הסטטוס קוו. קרי אף מתכנן להגיע לאזור בימים הקרובים בניסיון לקדם פגישת פסגה בין המנהיגים.