דנון: "ההנהגה הפלסטינית מנהלת בית גידול למחבלים"

מועצת הביטחון של האו"ם מתכנסת היום לדון על המצב בארץ ■ שגריר ישראל לאו"ם, דני דנון: החינוך המסית מבית היוצר של הרשות הפלסטינית מייצר דור שלם של ילדים מחבלים"

דני דנון / צילום: יוסי כהן
דני דנון / צילום: יוסי כהן

מועצת הביטחון של האו"ם מתכנסת היום לדון על המצב בארץ. שגריר ישראל לאו"ם, דני דנון, ערך היום מסיבת עיתונאים ראשונה במסגרת תפקידו ואמר כי "היום, מועצת הבטחון שוב התכנסה כדי לדון במצב באזורנו. אבל, אנחנו לא צריכים עוד דיון כללי של מועצת הביטחון על המצב. מה שאנחנו באמת צריכים זה דיון חירום על ההסתה הפרועה של אבו מאזן, שמעודדת את נחשול הטרור נגד אזרחי ישראל."

"רק אתמול ראש ממשלת ישראל שוב הכריז שישראל מוכנה לחדש את המשא ומתן הישיר עם הפלסטינים ללא תנאים מוקדמים, על מנת להחזיר את השקט לאזור. כיצד הפלסטינים הגיבו? במקום לנסוע 20 דקות מרמאללה לירושלים, הם שוב בחרו להתחמק ממשא על ידי פניה למועצת הביטחון".

דנון הציג כרזה פלסטינית המתארת את הדרכים היעילות ביותר לבצע פיגוע דקירה נגד יהודים, והוסיף: "במקום לחנך את ילדיהם על ערכי השלום והסובלנות, ההנהגה הפלסטינית מנהלת בית גידול למחבלים. החינוך המסית מבית היוצר של הרשות הפלסטינית מייצר דור שלם של ילדים מחבלים".

בנוגע למצב בהר הבית, דנון אמר: "ישראל מחויבת לשמור על הסטטוס קוו, ולא תסכים להצבת כוחות בינלאומיים בהר הבית, שרק תפר את הסטטוס קוו השורר מזה עשרות שנים. ההיסטוריה מוכיחה הוכיחה לנו שבכל פעם שההנהגה הפלסטינית נמנעה מלקבל החלטות קשות, היא בחרה להסית ולהפיץ שקרים בנוגע להר הבית".

בפנייה לקהילה הבינלאומית ולמועצת הביטחון אמר דנון כי "אם אתם באמת מחויבים לקידום השלום והסובלנות באזורנו, גנו באופן חד משמעי את ההסתה שמתדלקת את הטרור. תמכו במשא ומתן ישיר. הסכמי השלום עם מצרים וירדן הם ההוכחה שזוהי הדרך היחידה להשיג שקט באזור".