מסתמן: האוטובוסים במסוף דן ברמת-גן נשרפו בגלל קצר

(עדכון) - במשטרה מעריכים כי דליקת הענק שפרצה במסוף של חברת "דן" בר"ג, שבה עלו באש 32 אוטובוסים, נגרמה כתוצאה מקצר חשמלי - ולא מהצתה מכוונת ■ בבדיקה של צילומי מצלמות האבטחה של החניון לא זוהתה כל פעילות חריגה

שריפת הענק נגרמה עקב קצר חשמלי? יממה לאחר שריפת הענק במסוף האוטובוסים של חברת "דן" סמוך לקניון איילון ברמת-גן, במשטרה מעריכים הבוקר (א') כי היא נגרמה כתוצאה מקצר חשמלי.

חוקרי משטרת מרחב דן בחנו את מצלמות האבטחה מהחניון ומהאזור הסמוך - ולא מצאו כל פעילות חריגה. עם זאת, החקירה של המשטרה וחוקרי השריפות של כבאות מחוז דן נמשכת. העובדה שהאוטובוסים חנו בצמוד זה לזה, ככל הנראה סייעה לאש להתפשט בקלות מהאחד לשני.

אמש, לאחר שעות ספורות, הצליחו כוחות הכיבוי להשתלט על האש שהשתוללה במסוף האוטובוסים של חברת "דן" הסמוך לקניון איילון ברמת-גן. האש במקום אחזה ב-32 אוטובוסים, מה שחייב את פעולתם של 26 צוותי כיבוי. הנזק מוערך בכ-32 מיליון שקל.

בתום האירוע נמסר מהמשרד להגנת הסביבה כי במדידה נוספת של איכות האוויר סמוך לקניון איילון "ריכוזי החלקיקים במגמת ירידה ונמוכים מסף ההתראה. הוסר החשש לזיהום אוויר גבוה".

סמוך לשעה 16:00 התקבל הדיווח על שריפת הענק. כוחות כיבוי של תחנת בני ברק שמיהרו למקום החלו בפעולות כיבוי עם צוותי כיבוי מכלל תחנות מחוז דן. "המקום מאוכלס במאות אוטובוסים", אמר ניצב משנה שמעון לביא. "ישר הבנו שמדובר בשריפת ענק".

את העשן הכבד המיתמר מעל הדליקה ניתן היה לראות למרחקים - מצפון תל-אביב ועד דרום גבעתיים. עדי ראייה שנכחו בפארק הירקון בתל-אביב צילמו את ענן העשן שהחל להיראות בעקבות השריפה בחניון האוטובוסים ברמת-גן.

מחברת "דן" נמסר כי "לא תהיה כל פגיעה בלוח זמני הנסיעות והשירות של החברה. יו"ר 'דן' שמואל רפאל והמנכ"ל עופר זילביגר הגיעו למקום מיד עם היוודע דבר השריפה ועודכנו על-ידי כיבוי אש והמשטרה".