העלים הכנסות ב-1.3 מיליון שקל - ונשלח לכלא ל-15 חודשים

בעל חברת דפוס מירושלים, שכבר ב-2004 נקלע לקשיים כלכליים וחשבונותיו הוגבלו, לא דיווח על הכנסות בשנים 2005-2008

דולרים שוחד אזיקים פשע משטרה / צלם: thinkstock
דולרים שוחד אזיקים פשע משטרה / צלם: thinkstock

15 חודשי מאסר בפועל, 11 חודשי מאסר על-תנאי ו-70 אלף שקל קנס נגזרו על בעל חברת דפוס מירושלים (מאסטר פראס בע"מ) שהעלים 1.3 מיליון שקל מהכנסותיו בין השנים 2005 ל-2008. העבירות התגלו בזכות פעילות עובדי יחידת החקירות מס הכנסה ירושלים והדרום ברשות המסים.

בשנת 2004 נקלעה חברת הדפוס של הנאשם לקשיים כלכליים, וחשבונותיו הוגבלו. בשלב זה הוא פתח חברת חדשה על שם גיסתו, כאשר הוא בפועל היה מנהלה היחיד. בדוח השנתי שהגיש באותה שנה הוא כתב כי הוא שכיר שהרוויח כ-3,600 שקל בחודש, כאשר בפועל הכנסות החברה באותה שנה עמדו על כרבע מיליון שקל.

במשך 3 שנים האיש לא דיווח כלל על הכנסותיה של החברה ולא ניהל ספרי חשבונות, כשרק ב-2005 דיווח חלקית על פעילותה למע"מ, ובסך-הכול השמיט מהכנסותיו סכום של כ-1.3 מיליון שקל כאמור.

בגזר הדין בתיק שנוהל בפרקליטות מחוז ירושלים, קבע השופט איתן קורנהאוזר מבית משפט השלום בירושלים כי הנאשם, שהורשע בעבר בעבירות דומות ואחרות, "לא הפנים את הפסול במעשיו על אף ענישתו בעבר, והמשיך להערים על רשויות המס תוך גזילת הקופה הציבורית בסכומים גבוהים. הנאשם לא הודה במעשיו ורק לאחר שהורשע הביע צער עליהם".