סיפור מדהים: הפך לטייקון וזה מה שעשה עם 99% מהונו

הצצה לסיפורו מעורר ההשראה של האיש שהמציא משקה אנרגיה חדשני אשר הפך אותו למיליארדר, ואז החליט להגשים את חלום ולהשקיע בו 99% מההון העצום אותו צבר

מיליארדר מאנוג' בהארגאווה, פילנתרופיה, חדשנות, מדינות עולם שלישי / צילום: וידאו
מיליארדר מאנוג' בהארגאווה, פילנתרופיה, חדשנות, מדינות עולם שלישי / צילום: וידאו

מאנוג' בהארגאווה, היזם שעומד מאחורי משקה האנרגיה energy 5 hour, שזכה להצלחה מסחררת והפך אותו מאיש עסקים פשוט למיליארדר שהונו האישי מוערך ביותר מ-4 מיליארד דולר, החליט שבמקום לנוח על זרי הדפנה, לקנות איים, אחוזות, מכוניות מפוארות ושאר סמליי סטטוס - הוא ישקיע 99% מהונו האישי לטובת מיזם פילנתרופי שאפתני במיוחד שמטרתו היא הצלת העולם, לא פחות.

כמו לא מעט אנשי עסקים מצליחים, עברו של בהארגאווה לא נקי לחלוטין. שמו הוזכר לא פעם בהקשר של מתן שוחד לפוליטיקאים ובהטעיית צרכנים ולפני מספר שנים הרשויות בארה"ב אף חקרו טענות לפיהן משקה האנרגיה שהמציא, גרם למותם של 13 בני אדם.

בכל מקרה, במקביל לפעילותיו העסקיות, בהארגאווה לקח את כל מה שיש לו והקים מתחם ענק בשם Stage 2 הממוקם בסמוך למשרדי החברה במישיגן. המתחם, שנראה כמו חלומו הרטוב של כל מהנדס, מצויד במיטב המכונות ובמהנדסים יצירתיים שנרתמו לטובת הפיכת העולם שלנו למקום טוב יותר. הוא מתמקד בשלושה תחומיים: מים, בריאות ואנרגיה.

מטרת כל ההמצאות והפיתוחים היא להביא שוויון הזדמנויות לעולם השלישי באמצעות פיתוחים פשוטים ואינטואיטיביים.

מה זה אומר בעצם? צפו בסרטון המצורף עם הפרטים על היוזמה.