הבנק המרכזי האירופי שוקל להגדיל תוכנית ההקלה הכמותית

נגיד הבנק המרכזי של אירופה אמר היום כי הבנק המרכזי "יבחן מחדש" את תוכנית ההקלה הכמותית בפגישתו בדצמבר ■ האירו צונח ב-1.2% ל-1.12 ד'

מריו דרגי / צילום: רויטרס
מריו דרגי / צילום: רויטרס

מריו דרגי, נגיד הבנק המרכזי של אירופה, אמר היום (ה') כי הבנק המרכזי "יבחן מחדש" את תוכנית ההקלה הכמותית בפגישתו בחודש דצמבר. זאת, על רקע ההערכות בשווקים בתקופה האחרונה לפיהן דרגי ירחיב את היקפי רכישות האג"ח.

"אנחנו מוכנים לפעול עם נידרש לכך", אמר דרגי. "אנו פתוחים לבחון תפריט שלם של כלים מוניטריים".

הסיבה לבחינה מחדש של התוכנית היא הנתונים הכלכליים המעידים על כך שאירופה מתקשה לצאת מהמשבר ובתוך כך איום האינפלציה אינו קיים למעשה.

דרגי אמר שתוכנית ההקלה הכמותית תיבחן הן מבחינת הכמות שלה והן מבחינת אורך החיים והמהות שלה. נכון להיום, הבנק המרכזי רוכש אג"ח ב-60 מיליארד אירו בחודש והתוכנית אמורה להימשך עד ספטמבר 2016.

השווקים מיהרו להגיב לדבריו של דרגי, בעוד בורסות אירופה עברו לעליות וכך גם החוזים העתידיים על המדדים בוול סטריט. האירו נופל ב-1.2% ל-1.12 דולרים.

אירו

במסיבת עיתונאים הוסיף דרגי כי הצמיחה המתונה שנרשמה ברבעון השני צפויה לחזור על עצמה גם בנתוני התמ"ג לרבעון השלישי. הוא ציין כי מחירי הנפט הנמוכים תומכים בהתאוששות הכלכלית ובהקשר זה גם אמר שהאינפלציה פחות מאיימת בשלב זה.