הקואליציה החליטה: הטבת מס לישוב היהודי בחברון

בישיבה שכינס ראש הממשלה נתניהו יחד עם ראשי סיעות הקואליציה, הוחלט כי מפת הטבות המס תכלול בין היתר את היישוב היהודי בחברון ■ ישובים בפריפריה כמו עכו ומעלות למשל, לא יכללו בה ■ ח"כ חסון: "נתניהו שיקר לתושבי הפריפריה"

בנימין נתניהו / צילום: רויטרס
בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

זעם במערכת הפוליטית על החלטת ראש הממשלה וראשי סיעות הקואליציה לכלול את הישוב היהודי בחברון במפת הטבות המס לישובים. בישיבה שקיים היום (א') ראש הממשלה בנימין נתניהו יחד עם ראשי סיעות הקואליציה הוחלט כי מפת ההטבות תישאר במתווה שגובש בוועדת הכספים ותכלול בין היתר את היישוב היהודי בחברון, אולם ישובים בפריפריה כמו עכו למשל, לא יכללו בה. מחר תתכנס ועדת הכספים להצביע על המתווה.

ראש עיריית עכו, שמעון לנקרי, שיגר אחר הצהריים מכתב בהול לראש הממשלה ולשר האוצר, משה כחלון, בדרישה לבחון שוב את מפת הטבות המס שבה לא נכללה עירו.

"למרבה הצער, המתווה החדש, כפי שהוצג בוועדת הכספים הוא בבחינת אסון לעיר עכו, שעלול להסב נזק אדיר להמשך התפתחותה של העיר וביסוסה ולגרום להגירה שלילית מהעיר", כתב לנקרי. "בשם תושבי העיר עכו אני מבקש מכם להתנגד בכל תוקף למתווה החדש, לבחון את מפת ההטבות באופן שקול ואחראי ולהותיר לתושבי העיר את הטבות המס כפי שהן זוכות לו כיום".

ח"כ עיסאוי פרג' (מרצ) אמר בתגובה שסדר העדיפויות של הממשלה מעוות: "כמה מעוות יכול להיות סדר עדיפויות של ממשלה שנותנת הטבות מס לפרובוקטורים היהודים בחברון ושוללת אותן מנהריה ומעלות. מדובר בהחלטה שהתקבלה תחת איומי הסמוטריצ׳ים, החלטה שמראה שוב שבישראל 2015 מי שזקוק להטבות נדחק לטובת מי שמאיים".

ואילו ח"כ יואל חסון (מחנ"צ) האשים את נתניהו בשקר. "נתניהו שיקר לתושבי הפריפריה. 10,565 מתושבי נהריה הצביעו לליכוד בבחירות האחרונות. לא עברה שנה מאז באו חברי הכנסת של הליכוד לקושש את קולות תושבי הפריפריה, והיום הם כבר נזרקים לאשפתות לטובת אורחי הכבוד האמיתיים בליכוד: תושבי ההתנחלויות המבודדות. שוב פעם הכריע הימין הקיצוני הדתי את תומכי הליכוד מהפריפריה".

איציק שמולי מסר בתגובה: "הליכוד מגלה את פרצופו האמיתי ומגלה מי הבן המועדף עליו באמת - ההתנחלויות או הפריפריה. לא ראיתי אף אחד מחברי הכנסת של הימין נלחם ככה על לוד, נשר או קרית מלאכי. החזירות של נציגי המתנחלים שוברת שיאים - חברון וההתנחלויות לא עומדים בקריטריונים שנקבעו בבסיס החוק, ואין שום סיבה שיקחו מיישובי עוטף עזה, הנגב או הגליל העליון כדי לצ׳פר אותם סתם כי יש למתנחלים לובי חזק יותר אצל נתניהו. ספק רב האם ההחלטה הזו תעמוד במבחן השוויון בבגצ".