הנהלת חח"י לביה"ד: העובדים נוקטים בשביתה איטלקית

הנהלת חברת החשמל טוענת כי העובדים אינם פועלים במתכונת חירום כמקובל באירועים קשים ■ ביה"ד הורה לעובדים לפעול במתכונת חירום ■ בינתיים עשרות אלפי בתי-אב עדיין מנותקים מחשמל עקב מזג-האוויר הסוער

חברת חשמל / צילום: איל יצהר
חברת חשמל / צילום: איל יצהר

הנהלת חברת החשמל פנתה הערב (א') לבית הדין לעבודה, לאחר שהתרשמה כי עובדי החברה אינם פועלים במתכונת חירום כמקובל באירועים כאלה, בהנחיית ארגון העובדים. החברה ביקשה מבית הדין להורות לעובדים לפעול במתכונת חירום, ולא לנהל מאבקים על גבם של עשרות אלפי לקוחות.

בית הדין נעתר לבקשת ההנהלה, הורה לעובדים לחזור לעבוד במתכונת חירום ויקיים דיון בנושא לקראת חצות.

ברקע לפניית הנהלת חברת החשמל לבית הדין, עשרות אלפי בתי-אב בעיקר באזור השרון עדיין מנותקים מחשמל בעקבות מזג-האוויר הסוער, שהוביל להרוג אחד, כמו גם לפגיעות קשות ברשת החשמל ובתשתיות ולקריסת עצים ברחבי הארץ.

יו"ר ועד עובדי חברת החשמל, מיקו צרפתי, הכחיש מצדו את טענות ההנהלה, ואמר כי הטענות יתבררו בבית הדין. "זהו מעשה מכוער של ההנהלה וספין מגעיל", הבהירו גורמים בוועד. "העובדים נקרעים מהבוקר, והם זורקים אחריות".

מנחם קרבובסקי, מנהל עבודה של צוותי חברת החשמל הפועלים לתיקון התקלה בכפר-סבא, הדף אף הוא את טענות ההנהלה: "אנחנו עוברים ממקום למקום. מרגע שהתחילה הסערה, אנחנו לא מפסיקים לעבוד. לא אכלנו ארוחת בוקר וארוחת צהריים. אנחנו עובדים בלי הפסקה".

בחברת החשמל הבהירו כי הצפי לתיקון התקלות הוא מספר שעות. "ייתכן שזמן התיקון יתארך אף לשעות הקטנות של הלילה או שעות הבוקר המוקדמות, גם בשל קשיי נגישות, פקקי תנועה, הצפות וקריסת עצים", נמסר.