נסיך סעודי נעצר בביירות - עם 2 טון קוקאין

עבד אל-מוחסן עבד אל-עזיז נעצר בחשד שניסה להבריח את "הכמות הגדולה ביותר שנתפסה אי-פעם בשדה התעופה בביירות" ■ רק לפני חודש נעצר בנו של מלך סעודיה בלוס אנג'לס בחשד לשימוש בקוקאין ותקיפת נשים

מזוודות הסמים / צילום: מתוך הטוויטר
מזוודות הסמים / צילום: מתוך הטוויטר

הנסיך הסעודי עבד אל-מוחסן בן וואליד בן עבד אל-עזיז נעצר אמש (ב') יחד עם 4 חשודים נוספים בשדה התעופה של ביירות, כשעל-פי החשד "ניסה להבריח 2 טונות של כדורי קפטגון וקוקאין" - כך מסר גורם ביטחוני לסוכנות הידיעות הצרפתית. "מבצע ההברחה הוא הגדול ביותר שסוכל בשדה התעופה הבינלאומי של ביירות", הבהיר הגורם.

קפטגון, או אפמטמין פנטילין, הוא סם ממריץ סינתטי שנצרך בעיקר במזרח התיכון, ועל-פי הדיווחים נעשה בו שימוש נרחב על-ידי לוחמי הארגונים השונים במלחמת האזרחים בסוריה.

על-פי הגורם הביטחוני בביירות, 40 המזוודות והחבילות המלאות בסמים נתפסו לפני שהועלו למטוס הפרטי של הנסיך, שהיה בדרכו חזרה לריאד, בירת ערב הסעודית.

מדובר בפרשה שערורייתית נוספת במעורבות המשפחה המלכותית. לפני כחודש נעצר מאג'ד בן עבדאללה בן עבד אל-עזיז אל-סעוד, בנו של מלך ערב הסעודית עבדאללה שמת בתחילת השנה, באחוזת הפאר שלו בלוס אנג'לס, בחשד לשימוש בקוקאין, תקיפת נשים ותשלום על שירותי מין.

על-פי הדיווחים, הנסיך בן ה-29, אחד מ-35 ילדיו של המלך, שוחרר בערבות ולא צפוי לעמוד לדין. בין הטענות השונות שנקשרו בשמו, דווח כי הוא דרש מכל העובדים והעובדות באחוזתו להתפשט, "כדי שיוכל לראות קצת נשים עירומות". כמו כן, נטען כי הוא הכריח את אחת מעוזרותיו לבצע מין אוראלי, וקיים יחסי מין עם אחד מעוזריו - למרות שהומוסקסואליות אסורה בחוק הסעודי, והעונש עליה היא גזר דין מוות.

אחת הנשים שהותקפו לכאורה על-ידי הנסיך, שנרשמה במסמכים המשטרתיים שנחשפו ב"דיילי מייל" הבריטי כ"ג'יין דו 1", סיפרה כי לאחר שהתלוננה על שאירע, הנסיך גרם לה "לפחד על חייה". היא סיפרה כי עבד אל-עזיז כפה את עצמו על כמה נשים, ככל הנראה כשהיה תחת השפעת קוקאין, וכשהתבקש להפסיק, צעק: "אני נסיך, ואני אעשה מה שאני רוצה".

לשורת הפרשות המביכות נוספה כשבוע לפני כן מותו של שייח' רשיד, בנו הבכור של שליט דובאי שייח' מוחמד. רשיד מת בגיל 33 מהתקף לב, בתום שנים רבות של שמועות עיקשות בדבר שימוש בסמים קשים והתמכרות למין. שמו נקשר גם בפרשת רצח של עוזר ממשל, אולם הוא מעולם לא הועמד לדין בשל כך, והפרשה נותרה בגדר שמועה בלבד.

לא מן הנמנע כי חייהם הראוותניים של נסיכי המפרץ הפרסי, בשהותם במדינות המערב, יספקו עוד פרשות מוזרות ומזעזעות רבות.