התנועה לאיכות השלטון: לבחון הצהרת ההון של אריה דרעי

פנתה למבקר המדינה בעקבות חשיפת "גלובס" אמש, לפיה אריה ויפה דרעי מכרו לאחיו של דרעי וארבעת ילדיו את הזכויות שרכשו ב-2010 להקמת 5 דירות בפרויקט חדש בשכונת גבעת שאול בירושלים

אריה דרעי / צילום: אוריה תדמור
אריה דרעי / צילום: אוריה תדמור

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (ג') למבקר המדינה, יוסף שפירא, בעקבות הפרסום ב"גלובס" אמש על עסקת הנדל"ן שנתחמה בין ח"כ אריה דרעי (ש"ס) לבין אחיו שלמה דרעי בחודש יולי 2013.

במסגרת העסקה מכרו אריה ויפה דרעי לשלמה דרעי וארבעת ילדיו את הזכויות שרכשו בשנת 2010 להקמת 5 דירות בפרויקט חדש בשכונת גבעת שאול בירושלים תמורת 4.2 מיליון שקל. העסקה דווחה לרשויות המס, אך הבעלים של הרשומים כיום בטאבו של 5 הדירות שבנייתן הסתיימה הם עדיין אריה ויפה דרעי.

במכתב ששיגר עו"ד דניאל דושניצקי בשם התנועה לשפירא וליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, דורש דושניצקי מהמבקר לבדוק האם קיים פער בין הצהרת ההון שהגיש דרעי לפני מספר חודשים עם מינויו לשר הכלכלה, בו הזכיר כי בבעלות דירה אחת בלבד שבההוא מתגורר ברחוב הקבלן בשכונת הר נוף, לבין מצבו הכלכלי בפועל.

"השר דרעי שב לחיים הפוליטיים ונבחר לכהן כחבר כנסת בינואר 2013, ובמארס 2015 נתמנה לכהן כשר בממשלת ישראל", כותב עו"ד דושניצקי. "כהונותיו השונות כנבחר ציבור הטילו עליו חובה להגיש לאורך השנים הצהרות הון, בין אם ליו"ר הכנסת (בהיותו חבר כנסת) ובין אם למבקר המדינה (בהיותו שר בממשלה).

"אנו פונים אליכם בקריאה לוודא את נכונות הצהרותיו של מר דרעי החל מתחילת כהונתו כחבר כנסת בכנסת ה-19 וכלה בהצהרת ההון האחרונה שהגיש בהיותו שר בממשלה ה-34, בדגש על שאלת אזכורו של ההון המפורט בכתבות דלעיל במסגרת הצהרות ההון. ככל שקיים פער בין הצהרות ההון לבין המתואר בכתבות, נבקשכם למצות את מלוא הדין כנדרש בנסיבות דנן".

יש לציין כי את הצהרת ההון האחרונה הגיש דרעי לפני מספר חודשים, כשנתיים לאחר שמכר את זכויותיו בפרויקט בגבעת שאול לאחיו שלמה. למרות ש-5 הדירות המדוברות רשומות בטאבו החל מתחילת החודש הנוכחי על שמם של אריה ויפה דרעי, העסקה למכירתן דווחה לרשויות המס כבר ב-2013, ולכן מבחינת רשויות המדינה, שלמה דרעי וילדיו, שרכשו את הזכויות, הם הבעלים בפועל של הדירות.