יחידת הסייבר של המשטרה עצרה חשוד שסחט חברות היי-טק

החשד: תושב ת"א ביצע סחיטה באיומים כלפי חברות פרטיות בתחום ההיי-טק ■ עפ"י החשד, החשוד פנה לחברות ההיי-טק בדרישה לתשלום עשרות אלפי דולרים, ואיים כי אם לא ייענו לדרישתו, יפרסם מידע הקשור אליהן

דולרים שוחד אזיקים פשע משטרה / צלם: thinkstock
דולרים שוחד אזיקים פשע משטרה / צלם: thinkstock

הדרכים להרוויח מההייטק הישראלי הן, מסתבר, מגוונות. אתמול (ד') עצרה המשטרה צעיר בן 32 החשוד בסחיטה באיומים של חברות היי-טק באמצעות רשת האינטרנט.

החשוד נתפס לאחר שאנשי יחידת הסייבר תפסו אותו "על חם" בעודו מנהל שיח מקוון שעל פי החשד קשור לאחד מניסיונות הסחיטה ולאחר ש"נדד" מבית קפה אחד למשנהו ואף הרחיק מעיר לעיר, בניסיון להסוות את מקור האינטרנט בו משתמש לצורך ביצוע העבירות. החשוד הובא הבוקר (ה') להארכת מעצר בבית משפט השלום בראשון לציון, ומעצרו הוארך ב-5 ימים.

הצעיר, ששמו נאסר לפרסום, חשוד כי פנה לחברות בדרישה כספית לעשרות אלפי דולרים ואיים שאם לא יועבר לו הכסף יפרסם מידע המצוי ברשותו אודות התנהלות החברות ולקוחותיהן.

החקירה מנוהלת על ידי יחידת הסייבר מזה מספר שבועות. החשוד הנו תושב תל אביב ולפי החשד הוא ביצע במספר מקרים סחיטה באיומים כלפי חברות פרטיות בתחום ההיי-טק. על פי החשד, פנה החשוד לחברות בדרישה כספית לעשרות אלפי דולרים, תוך שהוא מאיים שאם לא יועבר לו הסכום המבוקש יפרסם מידע המצוי ברשותו אודות התנהלות החברות ואודות לקוחותיהן.

לדברי המשטרה, איתורו של החשוד ומעצרו, אשר סיכלו את ביצוע הסחיטה ומנעו ביצוען של סחיטות מסוג זה על ידי החשוד בהמשך, התאפשרו הודות לפעילות מאומצת ומתוחכמת של היחידה במישור הטכנולוגי והמודיעיני, זאת על אף מאמציו של החשוד להסוות את פעילותו ולפעול ברשת באופן שנחזה להיות "אנונימי".

היחידה עצרה את החשוד לחקירה ותפסה את מחשבו. לפי המשטרה, החשיפה והמעצר מצטרפים לשורת חשיפות, מעצרים וכתבי אישום בפרשיות שניהלו יחידת הסייבר הארצית בלהב 433 ומערך הסייבר הפרוס במחוזות ובכוונת המשטרה להמשיך ולהכביד ידה על עבריינים בתחום זה, המנסים להפיק רווח תוך פגיעה בבטחונן וביכולת ההתנהלות התקינה של חברות עסקיות.