ניודים בסלולר: הוט מובייל ממשיכה להוביל גם באוקטובר

הוט מובייל גייסה 10,273 מנויים נטו, לעומת 4,418 לגולן טלקום ■ בין החברות הוותיקות, סלקום אבדה 10,000 מנויים, לעומת 2,600 בפלאפון ו-1,300 בפרטנר

המצב ההפיננסי של הוט מובייל - כפי שראינו בדוחות בשבוע שעבר לרבעון השלישי - אולי אינו מעודד, אבל בכל הקשור לתוצאות התפעוליות, הרי שהחברה ממשיכה זה החודש השלישי ברציפות להוביל במספר הניודים נטו (גיוסים חדשים מינוס נטישות) בשוק הסלולר.

ייתכן כי זו החולשה של גולן טלקום שהובילה מתחילת השנה - ובחודשים האחרונים, מאז שהודיעה על תוכניות למכירתה, מאבדת גובה - אבל בדבר אחד אין ספק, והוא שמבצע שני קווים ב-60 שקל פשוט עושה עבודה מצוינת בעבור הוט.

למרות הניסיונות של גולן טלקום להבהיר ללקוחותיה שהחברה ממשיכה בעסקים כרגיל ושאינה נמכרת (אף על-פי שבפועל היא בעיצומו של תהליך מכירה), נראה כי הציבור חושש להצטרף אליה, והניודים לחברה נמצאים במגמת ירידה קבועה.

הנתון המעניין בניודים של הוט וגולן הם שהוט לא רק שמצליחה לגייס יותר מנויים חדשים, 33 אלף לעומת 26 אלף; היא גם מצליחה לצמצם את מספר הנטישות שלה ביחס לגולן - 23 אלף לעומת 21 אלף - מה שאומר שלגולן מתחילה להיווצר בעיית נטישה. בכל מקרה, גולן ממשיכה לגייס מנויים חדשים ולייצר תחרות בשוק, ונמצאת בגיוס חיובי קבוע.

בגזרת החברות הוותיקות, נראה כי פרטנר מתחילה לטפל בבסיס המנויים שלה ולצמצם את הנטישה, כך שהיא מאבדת הכי פחות מנויים. פרטנר גייסה פחות או יותר את אותו מספר מנויים כמו מתחרותיה אבל ננטשה הרבה פחות מהן. הנתון החריג הוא דווקא אצל סלקום, שבאוקטובר אבדה 10,000 מנויים, לעומת 2,600 בפלאפון ו-1,300 בפרטנר.

בקרב המפעילים הווירטואליים, רמי לוי ממשיך במגמת הגידול שלו וצירף יותר מ-4,600 מנויים חדשים, אך הוא גם ננטש די הרבה, ולכן גייס נטו 2,000 מנויים חדשים.

ניודים בסלולר אוקטובר 2015
 ניודים בסלולר אוקטובר 2015