כץ ונתניהו נפגשו: כץ נשאר ברווחה; דרעי יחזור לפנים?

האופציה להעביר את דרעי למשרד הרווחה ואת כץ למשרד הכלכלה ירדה היום מהשולחן ■ על הפרק עומדות כרגע אפשרות אחרת: חזרתו של דרעי למשרד הפנים והעברתו של השר המכהן, סילבן שלום, למשרד הכלכלה

אריה דרעי / צילום: אוריה תדמור
אריה דרעי / צילום: אוריה תדמור

שר הרווחה חיים כץ נשאר בתפקידו: לאחר שהממשלה אישרה את הרחבת סמכויותיו של משרד הנגב והגליל במסגרת הדיל הפוליטי לאישור מתווה הגז, נמשכים המאמצים למצוא לשר הכלכלה לשעבר, אריה דרעי, משרד חדש כפיצוי להסכמתו להתפטר מהמשרד.

אחת האפשרויות שעלתה על הפרק, להעביר את דרעי למשרד הרווחה ואת כץ למשרד הכלכלה, ירדה היום מהשולחן. הבוקר זימן ראש הממשלה בנימין נתניהו את כץ כדי לדון בנושא. בתום הפגישה הודיע כץ כי הוא נשאר במשרד הרווחה וכי אין בכוותנו לוותר על אף אחת מסמכויותיו.

על הפרק עומדות כרגע אפשרות אחרת: חזרתו של דרעי למשרד הפנים והעברתו של השר המכהן, סילבן שלום, למשרד הכלכלה. בסביבתו של שלום מכחישים כי משרד הכלכלה הוצע לו וכי האופציה אינה עומדת על השולחן אולם כמה מקורות בממשלה מתעקשים כי שלום הציב תנאים לכניסתו להעברתו למשרד הכלכלה. לדבריהם, שלום, שלא רצה להיות זה שיחתום על מתווה הגז, ביקש בתמורה סמכויות רחבות ותארים נוספים כמו למשל ממלא מקום ראש הממשלה, או את משרד החוץ. לדברי המקורות, "מדובר בדרישות מופרזות", ולפי שעה, נתניהו, שביקש לברוח מהביקורת הציבורית על מספר המשרדים שהוא מחזיק בידיו ורצה להימנע מלחתום בעצמו על הסעיף שעוקף את סמכויות הממונה על ההגבלים העסקיים מחשש לביקורת, לא הצליח לחמוק והמשרד יישאר בידיו לפחות עד תחילת דצמבר.

ייתכן שחילופי המשרדים בין דרעי לשלום יצאו לדרך אז, אלא אם תוגש עתירה נגד שובו של יו"ר ש"ס למשרד הפנים. יש לציין שדוברו של שלום הכחיש מכל וכל קיומם של מגעים או הצעה שעלתה על השולחן.

במערכת הפוליטית מעריכים שבכל מקרה, כל החלטה שלא תתקבל באשר לתיק הנוסף שבו יחזיק דרעי תתקבל בתוך כמה שבועות, כשנתניהו ישמור לעצמו בינתיים את התיק אצלו יחד עם האופציה לנסות להכניס את המחנה הציוני לתוך הממשלה לאחר התקציב שצפוי לעבור בשלוש קריאות בכנסת ב-19 בנובמבר.