גורמים בארה"ב מעריכים: "דאע"ש הטמין פצצה במטוס הרוסי"

עפ"י הערכות המודיעין האמריקאי, המצטרפות לאלה הבריטיות, מטען חבלה הוטמן על המטוס שיצא משארם א-שייח ■ אולם ברוסיה ובמצרים מתעקשים שלא להתחייב על גרסה בודדת ■ החוקרים מתקשים לשחזר את ההקלטה מתא הטייס

התרסקות המטוס הרוסי / צילום: רויטרס
התרסקות המטוס הרוסי / צילום: רויטרס

גורם אמריקאי המקורב לחקירת התרסקות המטוס בסיני ביום שבת האחרון מסר הערב (ד') לרשת CNN כי הערכת המודיעין הנוכחית היא כי פצצה שהוטמנה על מטוס איירבאס A-321, ועליו 224 נוסעים ואנשי צוות, הביאה להתרסקותו. כמו כן, העריך הגורם כי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאע"ש) או אחד מהארגונים המסונפים אליו אחראי לפעולה.

הגורם הדגיש כי עוד לא גובשה הערכה סופית בידי גופי המודיעין האמריקאיים, אך הבהיר: "יש תחושה ברורה שהוטמן מטען חבלה באחת המזוודות או במקום אחר על המטוס". מוקדם יותר, מסר גורם רוסי לרשת הלבנונית "אל-מיאדין" כי המטוס התפוצץ בעקבות שריפה שפרצה במנוע, אולם בהמשך גורם במשרד התחבורה הדגיש כי מוסקבה עדיין בוחנת את הראיות.

הממשלה הבריטית מסרה הערב כי "עם קבלת מידע חדש, מתחזקת ההערכה כי ייתכן שהמטוס התרסק בעקבות פיצוץ מטען נפץ".

"החלטנו לדחות את הטיסות שתוכננו לצאת הערב משארם א-שייח לעבר בריטניה", נמסר מלונדון. "זה יאפשר לקבוצת מומחים בריטית שנמצאת כעת בדרכה לשארם א-שייח להעריך כראוי את הסדרי הביטחון באזור, ולקבוע אם יש צורך בפעולה נוספת".

בלונדון צופים כי הערכת המצב תסתיים במהלך הלילה, אולם לא ידוע אם הטיסות ישובו לסדרן בזמן הקרוב. "לופטהנזה" הגרמנית, "אייר פראנס" הצרפתית וחברת התעופה של איחוד האמירויות הערביות כבר הודיעו על השהיית פעילותן בחצי האי, כמו גם ממשלת אירלנד שהודיעה על הפסקת הטיסות.