מפקד גל"צ: מירי רגב מנסה להתערב בתוכן, לא אתן

ירון דקל במייל לפקודיו בתחנה הצבאית: "שר הביטחון יעלון נותן לתחנה גיבוי מלא, ובהנחייתו הופסקו המגעים עם שרת התרבות"

מירי רגב וירון דקל    / צילומים : אלכס קולומויסקי וסיוון פרג'
מירי רגב וירון דקל / צילומים : אלכס קולומויסקי וסיוון פרג'

מפקד גלי צה"ל, ירון דקל, העביר היום (א') מייל לפקודיו בתחנה הצבאית, ובו הוא מתייחס בראשונה לפרשת מירי רגב וגלגלצ, ומבהיר: "לא אתן לגורמים חיצוניים להתערב בתכנים".

במכתב שהגיע לידי "גלובס" כתב דקל כי "בימים האחרונים מתרגשת עלינו סערה חדשה - ניסיונה של שרת התרבות, מירי רגב, להתערב בשיקולי התוכן בגלגלצ כתחנה ציבורית.

"אני סבור כי עלינו להיות קשובים לביקורת, הן של אמנים והן של נבחרי ציבור, ומתוך ראייה זו נפגשנו, מנהל גלגלצ נדב רביד ואני, עם שרת התרבות. בשני המפגשים שהתקיימו עלו רעיונות שונים, שחשבנו שיכולים לפתוח את התחנה לעוד מוזיקה ישראלית, שאותה אנו מכבדים, ובהצלחתה כמובן שאנו חפצים.

"לצערי, למרות ההידברות ונכונותנו לקבל דברי ביקורת, שרת התרבות החליטה לצאת למאבק פומבי נגד התחנה. שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, נותן לתחנה, ולי אישית, גיבוי מלא, ובהנחייתו הופסקו המגעים עם השרה.

"צפויה לנו בעתיד הקרוב תקופה מאתגרת, שתחייב אותנו לפעול בכל המישורים על-מנת להבטיח את עצמאות התחנה, ולמנוע מגורמים חיצוניים - פוליטיים ואחרים - להתערב בתכנים. אני נחוש בדעתי לעמוד בכך.

"חשוב שגם בימים כאלה וכמו תמיד נמשיך לעשות את העבודה העיתונאית המקצועית, הן בגלי צה"ל והן בגלגלצ, ללא מורא וללא משוא-פנים. זו תהיה תשובתנו לאלה המנסים להחלישנו. רק כך וביחד נצליח".